UCHWAŁA Nr IV/14/10

RADY GMINY BARUCHOWO

z dnia 29 grudnia 2010 roku

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Baruchowo

na rok 2011

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) uchwala, co następuje:

 

§ 1. Dochody budżetu w wysokości 9 835 415 zł, z tego:

1)bieżące w wysokości 9 335 554 zł,

2)majątkowe w wysokości 499 861 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 1

2. Dochody, o których mowa w ust. 1, obejmują w szczególności;

1) dotacje celowe na realizacje zadań z zakresu  administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości1 654 550 zł, zgodnie z Załącznikiem  nr 3;

2) dotacje celowe na realizacje zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości  8 947 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 4

 

§ 2.  Wydatki budżetu w wysokości 12 328 007 zł, z tego:

1)bieżące w wysokości 8 699 257 zł,

2)majątkowe w wysokości 3 628 750 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 2

2. Kwota wydatków, o których mowa w ust. 1, obejmują w szczególności;

1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu  administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości1 654 550 zł, zgodnie z Załącznikiem  nr 3a;

2) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości  8 947,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 4.

 

§ 3.  W budżecie tworzy się rezerwy:

1)ogólną w wysokości – 70 000 zł,

2)celową w wysokości – 30 000 zł, z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.

 

§ 4.  Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2011 zgodnie z Załącznikiem nr 5.

 

§ 5.  1.Deficyt budżetu w wysokości  2 492 592 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1)zaciąganych kredytów w kwocie  – 2 492 592  zł,

2)zaciąganych pożyczek w kwocie  – ...........-........ zł,

 

§ 6.  Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2 936 104 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 443 512 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 6

 

§7.  Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 500 000 zł,

2)sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 2 492 592  zł,

3)spłatę wcześnie zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów    – w kwocie .........-.......... zł,

4)wyprzedzające  finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – w kwocie 500 000 zł,

5)finansowanie wydatków na  inwestycje i zakupy inwestycyjne w ramach WPF – w kwocie    ................ zł.

 

§ 8. 1.Łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych w roku budżetowym w kwocie 300 000 zł, z tego

gwarancje do kwoty 150 000 zł

1.poręczenia do kwoty 150 000zł

2.Kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę w kwocie  50 000 zł.

 

§9.Ustala się dochody w kwocie 45 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprze­daż napojów alkoholowych  oraz wydatki w kwocie 45 000  zł na realizacje zadań określonych w gminnym programie profilaktyki  i rozwiązywania problemów alkoholowych.

 

§ 10. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 7.

 

§11. Ustala się dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych j.s.t zgodnie z Załącznikiem  nr 8.

 

§ 12. Upoważnia się Wójta do:

1)zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 7 Uchwały;

2) do dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydat­ków między działami, w zakresie wydatków bieżących (łącznie z wydatkami na uposażenie i wynagrodzenie ze stosunku pracy)

3)przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;

4)przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych Gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;

5) udzielania w roku budżetowym  pożyczek do łącznej kwoty 100 000 zł.

6) udzielania w roku budżetowym  poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 300 000 zł

7)lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.

 

§ 13. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko -  Pomorskiego.

 

 

                                                                       Przewodniczący Rady Gminy

                                                                       Jarosław Komorek