Organizacja kontroli w Urzędzie Gminy Baruchowo
ORGANIZACJA KONTROLI W URZĘDZIE GMINY BARUCHOWO
(wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Baruchowo) Organizacja działalności kontrolnej § 1. W Urzędzie Gminy Baruchowo przeprowadzana jest kontrola: 1) wewnętrzna obejmująca pełny zakres zadań realizowanych przez pracowników Urzędu; 2) zewnętrzna obejmująca realizację zadań przez jednostki podporządkowane Radzie Gminy; 3) zewnętrzna obejmująca realizację zadań i wydatkowanie środków finansowych z budżetu Gminy przez jednostki spoza sektora finansów publicznych. § 2. Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie Gminy wykonują: 1) Kierownik Referatu Podatkowego i Finansów, Kierownik Referatu Inwestycji Budownictwa i Rolnictwa oraz Kierownik Referatu organizacyjnego, w stosunku do pracowników bezpośrednio im podległych w zakresie realizacji powierzonych im obowiązków; 2) Wójt w zakresie całokształtu zadań realizowanych przez Urząd; 3) Sekretarz w stosunku do poszczególnych stanowisk pracy, w szczególności w zakresie: a) realizacji zadań wynikających z aktów normatywnych, uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta, b) rzetelności i terminowości załatwiania spraw indywidualnych, c) dyscypliny i efektywnego wykorzystania czasu pracy, d) sposobu załatwiania skarg i wniosków, e) stosowania i przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, f) zabezpieczenia pomieszczeń Urzędu Gminy, g) prawidłowości ochrony zbioru danych osobowych prowadzonych przez Urząd Gminy oraz informacji niejawnych, h) jakości realizowanych przez Urząd zadań, 4) Skarbnik w stosunku do poszczególnych stanowisk pracy i realizowanych zadań w zakresie realizacji dochodów i wydatkowania środków publicznych, w tym realizacji zamówień publicznych. § 3. Kontrolę zewnętrzną na podstawie imiennego upoważnienia wykonują: 1) Skarbnik Gminy: a) badając 5% wydatków budżetowych jednostek podporządkowanych Radzie Gminy, b) w zakresie prawidłowości gospodarki finansowej w jednostkach podporządkowanych Radzie Gminy, c) w zakresie prawidłowej realizacji środków z budżetu Gminy przez jednostki spoza sektora finansów publicznych, 2) pracownicy Urzędu Gminy: a) nadzorujący pracę jednostek podporządkowanych w zakresie posiadanej właściwości rzeczowej, b) nadzorujący realizację zadań własnych samorządu przez jednostki spoza sektora finansów publicznych w zakresie posiadanej właściwości rzeczowej. § 4. 1. Z przeprowadzonej kontroli wewnętrznej sporządza się protokół. 2. Protokół powinien zawierać: 1) oznaczenie jednostki kontrolowanej, określenie imienne osób pełniących funkcje kierownicze i wykonujących kontrolowane zadania, obecnych podczas kontroli; 2) termin przeprowadzenia kontroli; 3) osoby dokonujące kontroli oraz posiadane przez nich upoważnienia; 4) ustalenia dokonane w czasie kontroli, w szczególności winny być wymienione stwierdzone nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki oraz osoby odpowiedzialne za niedociągnięcia. 3. Protokół podpisują kontrolujący i kierownik jednostki kontrolowanej. 4. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wydawane są zalecenia pokontrolne. § 5. Z kontroli wewnętrznej sporządza się notatkę, która winna zawierać takie dane jak: dane osoby przeprowadzającej kontrolę, stanowisko kontrolowane, termin przeprowadzenia kontroli, tematykę kontroli i ustalenia podjęte w wyniku jej przeprowadzenia. W przypadku nieprawidłowości wydawane są zalecenia pokontrolne. § 6. Protokół z kontroli podpisuje pracownik przeprowadzający kontrolę, a zalecenia pokontrolne Wójt Gminy.
Zobacz także | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Aneta Paczyńska |
Data utworzenia: | 2013-10-08 12:18:12 |
Wprowadził do systemu: | Aneta Paczyńska |
Data wprowadzenia: | 2013-10-08 12:18:14 |
Opublikował: | Aneta Paczyńska |
Data publikacji: | 2013-10-08 12:21:35 |
Ostatnia zmiana: | 2016-07-19 11:13:53 |
Ilość wyświetleń: | 7312 |