Przyznanie dodatku mieszkaniowego
KARTA USŁUGI NR:16 |
Urząd Gminy Baruchowo
Baruchowo 54
87-821 Baruchowo
tel. 54 284 56 11, faks 54 284 58 48
gmina@baruchowo.pl | |
Nazwa usługi: |
Przyznanie dodatku mieszkaniowego |
Podstawa prawna:
|
1.Ustawa z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. Nr 71, poz. 734 z późn. zm.) 2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. Nr 156, poz. 1817), 3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 grudnia 2001r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu (Dz. U. Nr 156, poz. 1828) |
Wymagane dokumenty:
|
1.Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz deklaracja o wysokości dochodów gospodarstwa domowego za okres 3 miesięcy kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku, 2. Tytuł prawny do lokalu tj. przydział, decyzja, skierowanie, umowa, akt notarialny (kopia + oryginał do wglądu). 3. Rachunek za wodę, wywóz nieczystości, w przypadku gdy lokal mieszkalny nie jest wyposażony w instalację doprowadzającą energię cieplną do celów ogrzewania, w instalację ciepłej wody oraz instalacje gazu przewodowego - faktura za energie elektryczną za ostatni okres rozliczeniowy(ze stawka za kwh). 4. Właściciel domu jednorodzinnego winien dołączyć - zaświadczenie potwierdzające wielkość powierzchni użytkowej i stan wyposażenia technicznego budynku wydawane przez Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego we Włocławku. 5.Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przekazanie zarządcy dodatku mieszkaniowego(w uzasadnionych przypadkach). 6. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na wypłatę przyznanego dodatku mieszkaniowego w kasie urzędu gminy/ na konto bankowe. |
Miejsce załatwienia
sprawy:
|
Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy w Baruchowie, pok. nr 3, Stanowisko ds. drogownictwa i gospodarki gruntami, Pani Katarzyna Mechuła, tel:(54) 2845 611 wew. 32 lub 795 401 175, e-mail: nieruchomości@baruchowo.pl |
Sposób załatwienia sprawy:
|
Wydanie decyzji |
Termin realizacji:
|
Miesiąc |
Opłaty:
|
Nie pobiera się. |
Tryb odwoławczy:
|
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Włocławku za pośrednictwem Wójta Gminy. |
Uwagi:
|
Dodatek mieszkaniowy przyznaje się na okres 6 miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku. Zgodnie z art.7, ust. 8 Ustawy o dodatkach mieszkaniowych - wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji. |
Załączniki (19) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |