Ogłoszenie Wójta Gminy Baruchowo z dnia 31 stycznia 2022 r. o otwartym i konkurencyjnym naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Baruchowo

 

Wójt Gminy Baruchowo ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych, wojska i działalności gospodarczej w Urzędzie Gminy Baruchowo.

 

  1. NAZWA JEDNOSTKI

    Urząd Gminy Baruchowo
    87 – 821 Baruchowo 54

  2. OKREŚLENIE STANOWISKA

    Miejsce pracy – Urząd Gminy Baruchowo Referat – Organizacyjny Stanowisko - referent ds. ewidencji, dowodów osobistych, wojska i działalności gospodarczej Ilość etatów - 1 Wymiar czasu pracy – pełen etat Przewidywany termin nawiązania stosunku pracy - od 1 marca 2022 r.

  3. WYMAGANIA NIEZBĘDNE

     

    • obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
    • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
    • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    • wykształcenie wyższe;
    • minimum 2-letni staż pracy;
    • nieposzlakowana opinia.

     

  4. WYMAGANIA DODATKOWE (PREFEROWANE):

     

    • znajomość przepisów prawnych z zakresu m.in.: ustawy o samorządzie gminnym, o ewidencji ludności, Prawo przedsiębiorców, o CEIDG, o powszechnym obowiązku obrony RP, o zarządzaniu kryzysowym; 
    • preferowane doświadczenie zawodowe w jednostce samorządu terytorialnego na stanowisku o zbliżonym zakresie zadań;
    • bardzo dobra znajomość  programów biurowych MS Office, poczty elektronicznej i Internetu;
    • umiejętność obsługi urządzeń biurowych: kserokopiarka, fax, skaner;
    • umiejętność samodzielnej organizacji pracy na stanowisku oraz pracy w zespole;
    • komunikatywność w mowie oraz piśmie, rzetelność, zaangażowanie, samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań, punktualność;
    • prawo jazdy kat. B.

     

  5. ZAKRES PODSTAWOWYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:

     

    • prowadzenie spraw związanych z meldunkiem i ewidencją ludności;
    • prowadzenie i bieżąca aktualizacja stałego rejestru mieszkańców, udostępnienie danych z rejestru mieszkańców;
    • obsługa rejestru PESEL w systemie teleinformatycznym, nadawanie numerów PESEL;
    • prowadzenie spraw z zakresu wydawania dowodów osobistych, wprowadzanie i udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych;
    • prowadzenie spraw w zakresie obsługi wyborów powszechnych i referendum, w tym m.in. prowadzenie rejestru wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania, sporządzanie aktów pełnomocnictwa, sprawozdawczość;
    • opracowanie, koordynowanie i stała aktualizacja planu świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności kraju i zwalczania klęsk żywiołowych dla potrzeb sił zbrojnych, Policji, Straży Pożarnej, ABW, jednostek zmilitaryzowanych;
    • aktualizowanie baz danych dla potrzeb HNS;
    • reklamowanie osób na wniosek i z urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
    • opracowanie i aktualizacja dokumentacji akcji kurierskiej, koordynowanie jej przeprowadzenia oraz prowadzenie szkoleń pracowników Urzędu zabezpieczających sprawne przeprowadzenie akcji;
    • prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją wojskową, aktualizacja rejestru mężczyzn i kobiet objętych ewidencją wojskową i kwalifikacją wojskową, sporządzanie list stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej;
    • przyjmowanie wniosków o wpis lub zmianę wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej i przekazywanie ich drogą elektroniczną;
    • prowadzenie spraw z zakresu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w tym weryfikacja wysokości opłaty z tytułu udzielonych zezwoleń;
    • prowadzenie ewidencji korespondencji w kancelarii dokumentów niejawnych Urzędu;
    • prowadzenie spraw w zakresie wydawania zezwoleń na zbiórki publiczne;
    • realizacja zadań w zakresie współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi, w tym opracowanie rocznego programu współpracy, realizacja zadań w nim określonych; 
    • realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem konsultacji społecznych, w tym konsultacji z organizacjami pozarządowymi, opracowanie projektów uchwał w tym zakresie.

     

  6. WARUNKI PRACY NA STANOWISKU

     

    • godziny pracy według czasu pracy określonego w regulaminie pracy jednostki;
    • wykonywanie pracy w siedzibie Urzędu Gminy Baruchowo;
    • lokalizacja stanowiska pracy: pomieszczenie biurowe, w którym będzie świadczona praca zlokalizowane jest na parterze, na który prowadzą schody; brak windy w budynku;
    • praca wymaga kontaktu z klientami i w znacznej mierze opiera się na obsłudze komputera;
    • obsługa sprzętu komputerowego (w tym praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie), obsługa sprzętu biurowego, praca z dokumentami.

     

  7. WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

    Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosił mniej niż 6%.

  8. WYMAGANE DOKUMENTY:

     

    • życiorys (CV);
    • list motywacyjny;
    • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
    • kopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
    • kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających dotychczasowy staż pracy;
    • inne dokumenty potwierdzające odpowiednie przygotowanie do pracy na wymienionym stanowisku oraz potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych;
    • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia pierwszeństwa zatrudnienia, o ile znajdzie się w gronie kandydatów spełniających wymagania niezbędne oraz wymagania dodatkowe w największym stopniu (art. 13a ustawy o pracownikach samorządowych);
    • własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
    • własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

     

  9. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

    Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych, wojska i działalności gospodarczej” osobiście w Urzędzie Gminy Baruchowo (pokój nr 4), Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Baruchowo, Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo, w terminie do dnia 11 lutego 2022 r. do godz. 15.15 (decyduje data wpływu do Urzędu).

    Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

    Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po terminie nie będą rozpatrywane.

  10. INFORMACJE DODATKOWE

    • Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z Regulaminem naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Baruchowo (Zarządzenie Nr 33/09 Wójta Gminy Baruchowo z dnia 14 lipca 2009r.).
    • Metody i techniki przeprowadzenia naboru:

      • analiza dokumentów aplikacyjnych;
      • rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.

    • Informacja o wyniku naboru zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Baruchowo (www.bip.baruchowo.p) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.

 

Zastępca Wójta Gminy Baruchowo
Krzysztof Grudziński