Przyjmowanie skarg i wniosków, interwencji od mieszkańców
KARTA USŁUGI NR:34 |
|
Urząd Gminy Baruchowo Baruchowo 54 87-821 Baruchowo tel. 54 284 56 11, faks 54 284 58 48 | |
Nazwa usługi: |
Przyjmowanie skarg i wniosków, interwencji od mieszkańców | |
Podstawa prawna: |
Art. 221-260 Kodeksu postępowania administracyjnego Dział VIII Skargi i wnioski (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z póżn. zm.) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz.46 | |
Wymagane dokumenty: |
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. Skargę/wniosek można wnieść pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. Skargi i wnioski przekazywane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych. | |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Gminy Baruchowo, Biuro Obsługi Klienta, Stanowisko ds. organizacyjnych i obsługi Rady Gminy Pani Joanna Gawłowska, pokój nr 8 tel. (54) 2845-611 wew.20 lub 795401173. W sprawie skarg i wniosków Wójt Gminy Baruchowo i Zastępca Wójta przyjmuje w siedzibie Urzędu Gminy w godzinach pracy urzędu, tj. od 715 do 1515 oraz w każdy wtorek tygodnia w godzinach od 800 do 1600.
Skargi i wnioski kierowane do Rady Gminy Baruchowo przyjmowane są w pokoju nr 8 urzędu, w godzinach pracy urzędu, tj. od godz. 715 do 1515 oraz w każdy wtorek tygodnia w godz. od 800 do 1600. | |
Sposób załatwienia sprawy: |
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie, że w przypadku ponowienia skargi bez wskazania nowych okoliczności, organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z adnotacją w aktach sprawy bez zawiadamiania skarżącego. | |
Termin realizacji: |
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia. Skargi/wnioski rozpatruje się bez zbędnej zwłoki nie póĽniej niż w ciągu miesiąca. W razie nie załatwienia skargi w terminie zawiadamia się wnosz±cego, podając przyczyny i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. | |
Opłaty: |
Nie pobiera się | |
Tryb odwoławczy: |
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi. | |
Uwagi: |
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Organem właściwym do rozpatrzenia skargi na działalność: - rady gminy jest Wojewoda, w zakresie spraw finansowych - Regionalna Izba Obrachunkowa - wójta gminy- rada gminy, w sprawach należ±cych do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej - Wojewoda - kierowników jednostek organizacyjnych - rada gminy. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządnosci, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Wnioski składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku. O tym, czy pismo jest skargą lub wnioskiem decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna. |
Szczegółowe informacje nt. procedury przyjmownaia i rozpatrywnaia skarg i wniosków znajdują się w załączniku do Zarządzenia Wójta Gminy Baruchowo Nr 33.2012 z dnia 18 lipca 2012r. w sprawie procedury przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Urzędzie Gminy Baruchowo. Treść zarządzenia dostępna tutaj>>>
Załączniki (2) | Zobacz także | Metadane | Drukuj | Historia zmian |