OGŁOSZENIE

 O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

 

Urząd Gminy Baruchowo,

Baruchowo 54 ,

87-821 Baruchowo, woj. kujawsko-pomorskie,

tel. (054)284 56 11, fax (054)284 58 48,

 

niniejszym informuje o wyniku postępowania na Przebudowa drogi gminnej Goreń - Skrzynki od km 0+000 do km 1+230,32.

 

Wybrano ofertę:

 

dla zadania: Przebudowa drogi gminnej Goreń - Skrzynki od km 0+000 do km 1+230,32

Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe WOJTEX

62-640 Grzegorzew

Grodna 1

Cena oferty - 786 497.73 zł

Uzasadnienie wyboru:

Wybrano wykonawcę, którego oferta zgodnie z kryteriami określonymi w SIWZ, zdobyła największą liczbę punktów.

 

Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert

Nr tematu

Nazwa i adres wykonawcy

(Nr oferty)

Cena (koszt)

Razem

 

Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe WOJTEX

Grodna 1

62-640 Grzegorzew

(3)

  100,00

  100,00

 

Firma Inżynieryjno - Drogowa "DROGTOM" Sp. z o.o.

AL. Kazimierza Wielkiego 1B

87-800 Włocławek

(5)

  83,06

  83,06

 

Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.    Nowa Wieś

ul. Jana Pawła II 7

87-853 Kruszyn

(4)

  73,39

  73,39

W toku postępowania odrzucone zostały następujące oferty:

Lp.:

Nr oferty, nazwa i adres wykonawcy:

Uzasadnienie odrzucenia oferty:

1

1

BUDMAX Tomasz Zajączkowski

Jasionna 42B

99-417 Bolimów

Art. 89. ust.1 pkt 2 - treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3

Zgodnie z punktem 13.3 SIWZ Wykonawca musi dostarczyć Kosztorys szczegółowy wypełniony na podstawie Przedmiaru Robót z uwzględnieniem kosztów stałego oznakowania dróg. Wykonawca musi wycenić wszystkie składniki Przedmiaru Robót oraz uwzględnić koszty związane ze stałym oznakowaniem drogi. Nie będą dokonywane jakiekolwiek odrębne płatności za pozycje, których cena nie została podana w wypełnionym Przedmiarze Robót. Pozycje takie będą uznane za włączone do  innych pozycji wypełnionego  Przedmiaru Robót.

Kosztorys ofertowy jest istotnym elementem treści oferty, określającym wysokość ceny i podstawy do rozliczenia należnego wykonawcy wynagrodzenia. Tym samym jest dokumentem zawierającym informacje o warunkach realizacji zamówienia, oferowanych przez wykonawcę.

Art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych, ustanawia obowiązek zamawiającego wezwania wykonawcy do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, tj. oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie:

1) warunków udziału w postępowaniu,

2) przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego.

Kosztorys ofertowy, nie mieści się w katalogu dokumentów określonych w art. 25 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. Niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia ma miejsce w sytuacji, gdy zaoferowany przedmiot zamówienia nie odpowiada opisanemu w specyfikacji przedmiotowi zamówienia, co do zakresu, ilości, jakości, warunków realizacji i innych elementów istotnych dla wykonania przedmiotu zamówienia w stopniu zaspokajającym oczekiwania i interesy zamawiającego (tak w orzeczeniu Zespołu Arbitrów z dnia 21 stycznia 2005 r. sygn. UZP/ZO/0-54/05). Zgodnie również z orzeczeniem Krajowej Izby Odwoławczej z 13 sierpnia 2009 r. sygn. KIO/UZP 1000/09, w którym skład orzekający wskazał, iż okoliczność pominięcia wyceny określonego zakresu rzeczowego zamówienia, kwalifikowana jest jako niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Kosztorys ofertowy, jako element oferty, pełni funkcję określającą zakres, ilość i koszty wykonania zamówienia, stąd jego brak w ofercie w formie wymaganej zapisami SIWZ należy uznać jako brak podania przez wykonawcę informacji o istotnych warunkach realizacji zamówienia. Brak jest możliwości uzupełnienia przez wykonawcę kosztorysu z uwagi na przepis art. 87 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, zakazujący zamawiającemu i wykonawcy dokonywania jakichkolwiek zmian w treści złożonej i otwartej oferty. W konsekwencji zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, do której wykonawca nie załączył wymaganego kosztorysu ofertowego, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych.

 

2

2

Zakład Robót Drogowo Budowlanych DROGBUD

Krojczyn 64A

87-610 Dobrzyń nad Wisłą

Art. 89. ust.1 pkt 2 - treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3

Zgodnie z punktem 13.3 SIWZ Wykonawca musi dostarczyć Kosztorys szczegółowy wypełniony na podstawie Przedmiaru Robót z uwzględnieniem kosztów stałego oznakowania dróg. Wykonawca musi wycenić wszystkie składniki Przedmiaru Robót oraz uwzględnić koszty związane ze stałym oznakowaniem drogi. Nie będą dokonywane jakiekolwiek odrębne płatności za pozycje, których cena nie została podana w wypełnionym Przedmiarze Robót. Pozycje takie będą uznane za włączone do  innych pozycji wypełnionego  Przedmiaru Robót.

Kosztorys ofertowy jest istotnym elementem treści oferty, określającym wysokość ceny i podstawy do rozliczenia należnego wykonawcy wynagrodzenia. Tym samym jest dokumentem zawierającym informacje o warunkach realizacji zamówienia, oferowanych przez wykonawcę.

Art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych, ustanawia obowiązek zamawiającego wezwania wykonawcy do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, tj. oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie:

1) warunków udziału w postępowaniu,

2) przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego.

Kosztorys ofertowy, nie mieści się w katalogu dokumentów określonych w art. 25 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. Niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia ma miejsce w sytuacji, gdy zaoferowany przedmiot zamówienia nie odpowiada opisanemu w specyfikacji przedmiotowi zamówienia, co do zakresu, ilości, jakości, warunków realizacji i innych elementów istotnych dla wykonania przedmiotu zamówienia w stopniu zaspokajającym oczekiwania i interesy zamawiającego (tak w orzeczeniu Zespołu Arbitrów z dnia 21 stycznia 2005 r. sygn. UZP/ZO/0-54/05). Zgodnie również z orzeczeniem Krajowej Izby Odwoławczej z 13 sierpnia 2009 r. sygn. KIO/UZP 1000/09, w którym skład orzekający wskazał, iż okoliczność pominięcia wyceny określonego zakresu rzeczowego zamówienia, kwalifikowana jest jako niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Kosztorys ofertowy, jako element oferty, pełni funkcję określającą zakres, ilość i koszty wykonania zamówienia, stąd jego brak w ofercie w formie wymaganej zapisami SIWZ należy uznać jako brak podania przez wykonawcę informacji o istotnych warunkach realizacji zamówienia. Brak jest możliwości uzupełnienia przez wykonawcę kosztorysu z uwagi na przepis art. 87 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, zakazujący zamawiającemu i wykonawcy dokonywania jakichkolwiek zmian w treści złożonej i otwartej oferty. W konsekwencji zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, do której wykonawca nie załączył wymaganego kosztorysu ofertowego, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych.

 

oraz wykluczono z postępowania następujących wykonawców:

Lp.:

Nazwa i adres wykonawcy:

Uzasadnienie wykluczenia wykonawcy:

0

 

 

Baruchowo dnia: 2011-02-14