Zarządzenie Nr 51/2009

Wójta Gminy Baruchowo

z dnia 27 listopada 2009 roku

 

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Baruchowo.

 

Na podstawie art. 4 ust.  3 oraz art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm),  art 44 ust 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, póz. 2104 z późn, zm.) oraz Zarządzenia Nr 4/02 Wójta Gminy Baruchowo z dnia 4 marca 2002 r. w sprawie przyjęcia instrukcji inwentaryzacyjnej zarządzam, co następuje:

 

§ 1. Inwentaryzację roczną aktywów i pasywów za rok 2009 przeprowadza się w okresie od 30 listopada 2009 r. do 20 stycznia 2010 r. według następującego planu:

1) drogą spisu z natury:

a)       środków pieniężnych i depozytów w kasie Urzędu - według stanu nadzień 31 grudnia 2009 r.

b)       materiały w magazynach Urzędu, w tym także paliwo w bakach samochodów i pojazdów - według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r.

c)       środków trwałych - według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r.

d)       druków ścisłego zarachowania - według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r.

2)   drogą uzyskania potwierdzenia salda:

a)   środków pieniężnych na rachunkach bankowych, kredytów bankowych i pożyczek - według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r.

b)należności z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, własnych składników majątkowych i powierzonych innym kontrahentom — według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r.

3)   w formie porównania danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnej wartości (według sald):

a)  należności spornych i wątpliwych,

b)       rozrachunków z pracownikami,

c)       rozrachunków publicznoprawnych,

d)       i innych nie wymienionych wyżej aktywów i pasywów, w tym:

-          grunty,

-          wartości niematerialne i prawne,

-          środki trwałe w budowie,

według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r.

 

§ 2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:

-          Przewodniczący - Krzysztof Grudziński

-          Członek                    - Anna Matusiak

-          Członek                    - Aneta Paczyńska

Osoby powołane na członków komisji zobowiązane są do rzetelnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.

 

§ 3. Zobowiązuję Skarbnika Gminy do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków komisji inwentaryzacyjnej.

 

§ 4. Komisja inwentaryzacyjna sporządza sprawozdania:

a)   z przeprowadzonej inwentaryzacji w terminie 7 dni od dnia zakończenia inwentaryzacji określonego pola spisowego,

b)    z przebiegu i wyniku inwentaryzacji - w terminie do 20 stycznia 2010 r.


§ 5. Zobowiązuję pracowników referatu księgowości Urzędu Gminy do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.

 

§ 6. Zobowiązuję przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwetaryzacyjnych, sporządzenia protokółu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych , przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia, a także sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskania akceptacji Skarbnika i przedstawienia ich do zatwierdzenia Wójtowi Gminy w terminie do 20 stycznia 2010 r.

 

§ 7. Zobowiązuję Skarbnika do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych 2009 r.

 

§ 8. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Skarbnikowi Gminy.

 

§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Wójt

inż. Stanisław Sadowski