ZARZĄDZENIE NR 19/09

Wójta Gminy Baruchowo

z dnia  7 kwietnia 2009 r.

w sprawie procedury wypłaty ekwiwalentu dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Baruchowo za udział w działaniach ratowniczym  lub  w szkoleniach pożarniczym

 

 

Na podstawie § 2 Uchwały Nr XXI/155/2008 Rady Gminy Baruchowo z dnia 27 grudnia  2008 roku w sprawie ustalenia ekwiwalentu pieniężnego dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu Gminy Baruchowo biorących udział w działaniu ratowniczym i szkoleniu pożarniczym i § 81 ust.1 Statutu Gminy Baruchowo

zarządza się co następuje:

 

     § 1.Wymagane dokumenty do wypłaty ekwiwalentu dla członków OSP za udział  w działaniach ratowniczych:

 

1)  wniosek  o  wypłacenie  ekwiwalentu  dla  członków OSP  za  udział w działaniach  ratowniczych zał. Nr 1 do zarządzenia;

2)  potwierdzenie  udziału w zdarzeniu zał. Nr 1.1 do zarządzenia;

3) oświadczenie członka OSP w sprawie zachowania wynagrodzenia podczas udział w działaniach   ratowniczych zał. Nr 1.2 do zarządzenia.

 

     § 2. Wymagane dokumenty do wypłaty ekwiwalentu dla członków OSP za udział w szkoleniu pożarniczym:

 

1)  wniosek  o  wypłacenie   ekwiwalentu  dla  członków  OSP  za   udział  w  szkoleniu pożarniczym zał. Nr 2 do zarządzenia:

2)  potwierdzenie  udziału w szkoleniu zał. Nr 2.1 do zarządzenia;

3) oświadczenie członka OSP w sprawie zachowania wynagrodzenia podczas udziału w szkoleniu pożarniczym zał. Nr 2.2 do zarządzenia.

 

      § 3. 1.Procedura składania wniosków:

 

 1) Wniosek o wypłacenie ekwiwalentu dla członków OSP za udział w działaniach ratowniczych  należy składać kwartalnie do końca  każdego miesiąca za kwartał poprzedni w referacie finansowym Urzędu Gminy. Wyjątkiem jest sytuacja, w której jednostka nie brała udziału w działaniach ratowniczych - w takiej sytuacji nie ma konieczności składania wniosku.

Do każdego wniosku należy dołączyć potwierdzenia udziału  w zdarzeniu oraz oświadczenia członków OSP w sprawie zachowania wynagrodzenia za  udział w działaniach ratowniczych - ilość oświadczeń musi być równa ilości osób wymienionych we wniosku.

 

  2)  Wniosek o wypłacenie ekwiwalentu dla członków OSP za udział w szkoleniu pożarniczym należy   składać kwartalnie do końca  każdego miesiąca za kwartał poprzedni w referacie  finansowym Urzędu Gminy. Do każdego wniosku należy dołączyć potwierdzenie udziału w szkoleniu oraz oświadczenia członków OSP w sprawie zachowania wynagrodzenia za  udział w szkoleniu - ilość oświadczeń musi być równa ilości osób wymienionych we wniosku.

 

 

   3) Wszystkie wnioski z jednostki dla swej ważności muszą być opatrzone podpisami:       prezesa  i  naczelnika danej OSP, a  potwierdzenia opatrzone pieczęciami i podpisami pracowników Wydziału Operacyjnego Komendy Miejskiej PSP we Włocławku za zgodność zawartych w nich informacji. Oświadczenia muszą być podpisane przez strażaków wymienionych we wnioskach, a dane w nich zawarte muszą być spójne z informacjami wyszczególnionymi we wnioskach.

     

       2.Wnioski złożone po terminie, o którym mowa w ust.1 pkt 1 i 2 nie podlegają rozpatrzeniu.

      

        § 4.Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam podinspektorowi ds. straży  Urzędu Gminy w Baruchowie.

 

        § 5. Zarządzenie  wchodzi  w  życie  z dniem 7  kwietnia 2009 roku i podlega podaniu do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.

 

     

 

 

Wójt

inż. Stanisław Sadowski