Zarządzenie nr 9/08
Wójta Gminy Baruchowo
z dnia 29 maja 2008 roku


w sprawie sporządzania skonsolidowanego bilansu Gminy Baruchowo


Na podstawie art. 33 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z rozdziałem 6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) oraz § 16 ust 2, § 17 ust. 4, § 19 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 142, poz. 1030 z późn. zm.) zarządza się co następuje:


§ l. Wprowadza się instrukcję sporządzania skonsolidowanego bilansu dla Gminy Baruchowo stanowiącą załącznik Nr l do niniejszego zarządzenia.


§2. Wprowadza się wykaz jednostek objętych skonsolidowanym bilansem Gminy Baruchowo stanowiący załącznik Nr 2 do mniejszego zarządzenia.


§3. Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Baruchowo do;

  1. sporządzenia bilansu rocznego (zgodnie z wzorem - załącznik nr l do instrukcji) uzupełnionego o dodatkowe informacje w zakresie należności i zobowiązań wobec jednostek organizacyjnych objętych skonsolidowanym bilansem oraz w zakresie należności i zobowiązań z budżetu gminy ze szczególnym uwzględnieniem rozliczeń dochodów i wydatków wynikających z zapisów na kontach 222 i 223 w terminie do 31 marca,

  2. dokonania na dzień bilansowy inwentaryzacji wszystkich sald należności i zobowiązań występujących pomiędzy jednostkami objętymi bilansem skonsolidowanym


§ 4. Zobowiązuje się Zarządy spółek kapitałowych, w których Gmina Baruchowo posiada akcje/udziały oraz fundacje utworzone przez Gminę Baruchowo do:

  1. sporządzania bilansu rocznego uzupełnionego o dodatkowe informacje w zakresie należności i zobowiązań wobec jednostek organizacyjnych objętych skonsolidowanym bilansem,

  2. dokonania na dzień bilansowy inwentaryzacji wszystkich sald należności i zobowiązań występujących pomiędzy jednostkami objętymi bilansem skonsolidowanym,


§ 5. Zobowiązuje się Skarbnika Gminy do sporządzenia skonsolidowanego bilansu Gminy Baruchowo w terminie do 30 czerwca każdego roku.


§ 6. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy Baruchowo.


§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


                                                                                    Wójt

                                                                                inż. Stanisław Sadowski