Zapytanie ofertowe na świadczenie usług schronienia

dla osób bezdomnych

 (kobiet i mężczyzn)

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem stałego zameldowania jest Gmina Baruchowo.

 

I. Nazwa oraz adres Zamawiającego: 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baruchowie

Baruchowo 54

87-821 Baruchowo

tel. 54 2845611

e-mail: gops@baruchowo.pl

 

II. Tryb udzielania zamówienia.

 

Postępowanie prowadzone jest bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) właściwe dla zamówień o równowartości do 130.000 zł, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 tejże ustawy.

III. Opis przedmiotu zamówienia.

   1. Świadczenie usług schronienia dla 2 osób bezdomnych w tym  w postaci:

       - schroniska dla osób bezdomnych,

       - schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi,

       - noclegowni;

      a) osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Baruchowo (w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 z późn. zm.),

      b) potrzebującym pomocy  schronienia, których miejscem zameldowania jest Gmina Baruchowo.

2. Każdorazowe umieszczenie osoby o której mowa w pkt. 1. odbywa się na podstawie skierowania oraz indywidualnej decyzji administracyjnej przyznania pomocy w formie udzielenia schronienia z usługami opiekuńczymi, wydanej przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie. Decyzje zawierać będą:

 -    imię i nazwisko świadczeniobiorcy,

   rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem i okres usługi.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone kopią decyzji administracyjnej w ciągu 7dni.

 3.  Podmiot składający ofertę na schroniska dla bezdomnych zobowiązany jest do zapewnienia osobom o których mowa w pkt.1, następującego zakresu usług:

-     tymczasowe schronienie (jednak nie dłużej niż przez 4 miesiące) oraz usługami ukierunkowanymi na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej,

-  ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność, zapewnienie częściowej opieki
i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, ale nie wymagających usług
w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki, zakład opiekuńczo-leczniczy lub zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy,

 4. Liczba osób bezdomnych wymagających schronienia - ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi z terenu Gminy Baruchowo, dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.

 5. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca XII, za który rozliczenie następować będzie do 24 grudnia.

 6. Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi
w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury do siedziby Zamawiającego.

 7. Podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia.

 8. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.

 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.

 

IV. Termin realizacji zamówienia:

od 01 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.

 

V. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:

Wymagania niezbędne:

   1.  W zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.

    2.  Wymagania dotyczące lokalu schroniska: Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne i przeciwpożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski. 

 

VI. Warunki i zakres realizacji:

    1.  Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.

    2.  Kwotę za usługi schronienia należy podać w „Formularzu ofertowym” (Zał. nr 1).

    3.  Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania.

    4.   Dopuszcza się składania ofert częściowych.

    5.   Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy (Zał. nr 3). 

 

VII. Kryterium oceny ofert.

   1.    Najniższa cena za dzień usługi zaoferowana przez oferenta,

   2.    Dogodne umiejscowienie schroniska (odległość od siedziby zamawiającego)

 

VIII. Sposób przygotowania oferty:

Wypełniony formularz ofertowy wg Załącznika nr 1 – wzór oferty.

 

IX. Wymagane dokumenty

         1. Aktualny wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący
       o  podstawie działalności podmiotu.
   2. W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis     

             z Krajowego Rejestru Sądowego.

         3. W przypadku pozostałych podmiotów - inny dokument właściwy dla podmiotu.

         4. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła

             Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym

       dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnej.

   5. Inne, w miarę potrzeby wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do  działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:

a)    upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego,

b)   zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę porozumienia
z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w  Baruchowie,

c)   upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie.

     6.  Odpis statutu.

 

X. Miejsce i termin oraz sposób złożenia oferty 

     1.  Ofertę należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie, Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo.

    2.  Ofertę można składać drogą pocztową, przesyłką kurierską, osobiście, drogą elektroniczną na adres email: gops@baruchowo.pl wyłącznie na formularzu pn. „TREŚĆ OFERTY” będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania w terminie do dnia 30 listopada 2025 r. do godziny 14:00.

   3.  Oferty, złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od oferentów wyjaśnienia dotyczących treści złożonych ofert.

     4.  Zamawiający poprawia w ofercie:

a)    oczywiste omyłki pisarskie,

b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.

 

 XI. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:

Jolanta Gołębiewska

 tel. 54 2845 611

 

 XII. Załączniki do zapytania ofertowego

   1.    Formularz ofertowy.

   2.    Oświadczenie o spełnianiu warunków.

   3.    Projekt umowy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

 

1.      Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

1)        administratorem Pani/Pana danych osobowych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie  jest Kierownik GOPS Baruchowo, siedziba: Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo. 

2)        w sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie kontakt pisemny za pomocą poczty na adres inspektor@kiodo.pl,  tel. 544 544 001.

3)        Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym;

4)        odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 ustawy pzp;

5)        Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

6)        obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy pzp; 

7)        w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

8)        posiada Pani/Pan:

-      na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

-      na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;

-      na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.

-      prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

nie przysługuje Pani/Panu:

-      w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

-      prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

-      na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

2.      Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym  z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostały Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu chyba, że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.