dla osób bezdomnych
(kobiet i mężczyzn)
ZAPYTANIE OFERTOWE
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem stałego zameldowania jest Gmina Baruchowo.
I. Nazwa oraz adres Zamawiającego:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baruchowie
Baruchowo 54
87-821 Baruchowo
tel. 54 2845611
e-mail: gops@baruchowo.pl
II. Tryb udzielania zamówienia.
Postępowanie prowadzone jest bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) właściwe dla zamówień o równowartości do 130.000 zł, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 tejże ustawy.
III. Opis przedmiotu zamówienia.
1. Świadczenie usług schronienia dla 2 osób bezdomnych w tym w postaci:
- schroniska dla osób bezdomnych,
- schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi,
- noclegowni;
a) osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Baruchowo (w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 z późn. zm.),
b) potrzebującym pomocy schronienia, których miejscem zameldowania jest Gmina Baruchowo.
2. Każdorazowe umieszczenie osoby o której mowa w pkt. 1. odbywa się na podstawie skierowania oraz indywidualnej decyzji administracyjnej przyznania pomocy w formie udzielenia schronienia z usługami opiekuńczymi, wydanej przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie. Decyzje zawierać będą:
- imię i nazwisko świadczeniobiorcy,
- rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem i okres usługi.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone kopią decyzji administracyjnej w ciągu 7dni.
3. Podmiot składający ofertę na schroniska dla bezdomnych zobowiązany jest do zapewnienia osobom o których mowa w pkt.1, następującego zakresu usług:
- tymczasowe schronienie (jednak nie dłużej niż przez 4 miesiące) oraz usługami ukierunkowanymi na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej,
- ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność, zapewnienie częściowej opieki
i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, ale nie wymagających usług
w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki, zakład opiekuńczo-leczniczy lub zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy,
4. Liczba osób bezdomnych wymagających schronienia - ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi z terenu Gminy Baruchowo, dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.
5. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca XII, za który rozliczenie następować będzie do 24 grudnia.
6. Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi
w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury do siedziby Zamawiającego.
7. Podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia.
8. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.
IV. Termin realizacji zamówienia:
od 01 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.
V. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
Wymagania niezbędne:
1. W zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
2. Wymagania dotyczące lokalu schroniska: Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne i przeciwpożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski.
VI. Warunki i zakres realizacji:
1. Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.
2. Kwotę za usługi schronienia należy podać w „Formularzu ofertowym” (Zał. nr 1).
3. Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania.
4. Dopuszcza się składania ofert częściowych.
5. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy (Zał. nr 3).
VII. Kryterium oceny ofert.
1. Najniższa cena za dzień usługi zaoferowana przez oferenta,
2. Dogodne umiejscowienie schroniska (odległość od siedziby zamawiającego)
VIII. Sposób przygotowania oferty:
Wypełniony formularz ofertowy wg Załącznika nr 1 – wzór oferty.
IX. Wymagane dokumenty
1. Aktualny wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący
o podstawie działalności podmiotu.
2. W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis
z Krajowego Rejestru Sądowego.
3. W przypadku pozostałych podmiotów - inny dokument właściwy dla podmiotu.
4. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła
Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym
dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnej.
5. Inne, w miarę potrzeby wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:
a) upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego,
b) zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę porozumienia
z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Baruchowie,
c) upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie.
6. Odpis statutu.
X. Miejsce i termin oraz sposób złożenia oferty
1. Ofertę należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie, Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo.
2. Ofertę można składać drogą pocztową, przesyłką kurierską, osobiście, drogą elektroniczną na adres email: gops@baruchowo.pl wyłącznie na formularzu pn. „TREŚĆ OFERTY” będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania w terminie do dnia 30 listopada 2025 r. do godziny 14:00.
3. Oferty, złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od oferentów wyjaśnienia dotyczących treści złożonych ofert.
4. Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
XI. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:
Jolanta Gołębiewska
tel. 54 2845 611
XII. Załączniki do zapytania ofertowego
1. Formularz ofertowy.
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków.
3. Projekt umowy.
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie jest Kierownik GOPS Baruchowo, siedziba: Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo.
2) w sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie kontakt pisemny za pomocą poczty na adres inspektor@kiodo.pl, tel. 544 544 001.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 ustawy pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostały Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu chyba, że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.