
ZAPYTANIE OFERTOWE NA: "Prace pielęgnacyjne drzewostanu w zabytkowym parku w Baruchowie - aleja lipowa"
11.2025 Baruchowo, 2025.08.06
ZAPYTANIE OFERTOWE
ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Baruchowo
Baruchowo 54
87-821 Baruchowo
zaprasza do udziału w postępowaniu prowadzonym w procedurze zapytania ofertowego na:
„Prace pielęgnacyjne drzewostanu
w zabytkowym parku w Baruchowie – aleja lipowa”.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), na podstawie zawartego w niej przepisu art. 2 ust. 1 pkt. 1 – wartość zamówienia jest mniejsza niż 130 000 złotych.
1. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Gmina Baruchowo
Baruchowo 54
87-821 Baruchowo
Tel.: 54 284 56 11
Adres poczty elektronicznej: gmina@baruchowo.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: www.baruchowo.pl.
Przedmiotem zamówienia są „Prace pielęgnacyjne drzewostanu w zabytkowym parku w Baruchowie – aleja lipowa”.
2.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Zakresem prac objęte są działania dotyczące pielęgnacji alei lipowej w parku na dz. nr 236/65 obręb Baruchowo, zlokalizowanym na terenie zespołu dworsko-parkowego w Baruchowie, gm Baruchowo wpisanym rod rejestru zabytków województwa kujawsko-pomorskiego pod numerem A/1245/1-2 z podziałem na następujące zadania: a) cięcia sanitarne: usuwanie suchych, obumarłych, złamanych, chorych gałęzi, gałęzi uszkodzonych przez szkodniki lub choroby, a także gałęzi stwarzających zagrożenie dla otoczenia; b) cięcia redukcyjne (opcjonalnie): usuwanie nadmiernie wybujałych gałęzi, które mogą zagrażać stabilności drzewa lub kolidować z infrastrukturą, usunięciu gałęzi nieprawidłowych oraz nadmiernie zagęszczających koronę ; c)cięcia korygujące (opcjonalnie): kształtowanie korony drzewa w celu poprawy jego estetyki i zdrowotności; d) zabezpieczenie ubytków i zgnilizn. 2. Wymagania dotyczące jakości: a) brak uszkodzeń pnia: cięcia powinny być wykonane w sposób niepowodujący uszkodzeń kory i drewna pnia, b) czystość cięć: cięcia powinny być gładkie i czyste, aby zapobiec infekcjom, c) ograniczenie zakresu cięć: prace w obrębie korony żywotnego drzewa nie mogą prowadzić do usunięcia gałęzi w wymiarze nie przekraczającym 30% korony, która rozwinęła się w całym okresie rozwoju drzewa, d) zabezpieczenie miejsc po cięciach maści ą ogrodniczą. 3. Wymagania dotyczące bezpieczeństwa a) zabezpieczenie terenu: wykonawca powinien zabezpieczyć teren wokół drzew, na którym prowadzone są cięcia, aby zapewnić bezpieczeństwo osób trzecich, b) oznakowanie terenu: teren powinien być odpowiednio oznakowany, informując o prowadzonych pracach, c) użycie sprzętu ochronnego: wykonawca powinien zapewnić pracownikom odpowiedni sprzęt ochronny. 4. Wymagania dotyczące utylizacji odpadów. W wyniku dokonanych wyżej opisanych prac, teren prac winieni zostać uprzątnięty i uporządkowany a powstała biomasa usunięta poza obszar prac. 5. Inne wymagania: 1) Rozpoczęcie robót objętych niniejszym Zamówieniem nastąpi nie wcześniej niż po upływie 14 dni od daty przedłożenia Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków w Toruniu, Delegatura we Włocławku informacji o planowanej dacie rozpoczęcia prac, imienia i nazwiska adresu osoby kierującej pracami, dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań , o których mowa odpowiednio w art. 37b ust. 1 i 3 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. oraz oświadczenia osoby kierującej pracami konserwatorskimi, o przyjęciu przez tę osobę obowiązku kierowania tymi pracami. 2) Przeprowadzenie wizji w terenie przed złożeniem oferty - opcjonalnie. 3) Wykonawca dostarczy raport z wykonanych prac. 4) Ewentualni oferenci powinni przedłożyć dokumenty potwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, są przygotowane do prowadzenia tego rodzaju prac tj. dysponują przeszkolonymi i doświadczonymi pracownikami zdolnymi do prawidłowej realizacji zadania. 6. Ponadto Wykonawca w ramach ceny ofertowej zapewnia również: a) organizację i zabezpieczenie placu robót, b) uporządkowanie terenu po wykonanych pracach, c) naprawę na własny koszt wszelkich szkód powstałych w wyniku jego prac lub prac Podwykonawcy. 7. Załatwienie wszystkich formalności i pokrycie wszelkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót. 8. Wykonawcę zobowiązuje się do sporządzenia i dostarczenia Zamawiającemu, przed zakończeniem zadania, dokumentów wymaganych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu (WFOŚiGW), 2.2. Wspólny Słownik Zamówień: 77313000-7 - Usługi utrzymania parków, |
2.3. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części i tym samym nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.
2.4. Miejsce realizacji: dz. nr 236/65 obręb Baruchowo, gmina Baruchowo.
3. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie: do 2025.10.27
4. WARUNKI UDZIAŁU W ZAPYTANIU OFERTOWYM
Lp. |
Warunki udziału w postępowaniu |
1 |
Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności tożsamej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. |
2 |
Wiedza i doświadczenie O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Przez spełnienie warunku rozumie się wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; co najmniej 2 (dwóch) usług o podobnym charakterze i złożoności. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. |
5. KRYTERIA OCENY OFERT WRAZ ZE SPOSOBEM PRZYZNAWANIA PUNKTÓW
Przy wyborze ofert Zamawiający kierować się będzie następującym kryterium:
Cena - 100%
Kryterium ceny brutto
Zastosowanie będzie miał następujący wzór, wykorzystywany przy ocenie oferty:
C= (Cena oferowana najniższa / Cena oferty badanej) x 100 pkt x 100%
6. DOKUMENTY WYMAGANE W ZAPYTANIU OFERTOWYM
Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć:
1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej Odpowiednie zezwolenie, licencja, koncesja, lub potwierdzenie do rejestru działalności regulowanej, jeżeli ich posiadanie jest niezbędne do świadczenia określonych usług w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. |
3. Wykaz dostaw lub usług Wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. |
4.Wzór umowy na wykonanie usługi |
5. Formularz ofertowy |
6. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
Oferta powinna być dostarczona do dnia 22.08.2025 r. do godz. 10:00 za pośrednictwem: poczty, kuriera lub osobiście na adres: Gmina Baruchowo, Baruchowo 54, 87 – 821 Baruchowo, pokój nr 8 (liczy się data wpływu do urzędu).
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
Kontakt z wykonawcą
Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
Magdalena Wasielewska tel. (54) 2845611 e-mail inwestor@baruchowo.pl |
8. INFORMACJE O ZAKOŃCZENIU POSTĘPOWANIA
1. O wynikach postępowania Zamawiający zawiadomi Wykonawców drogą elektroniczną.
2. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcom po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ponownego postępowania w sprawie wyboru wykonawcy tego zadania.
4. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. odwołanie, skarga.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zakończenia postępowania bez dokonania wyboru żadnej z ofert.
9. ODRZUCENIE OFERTY
1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia lub
2) została złożona po terminie składania ofert.
10. WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania umowy z powodu:
- wystąpienia niemożliwych do przewidzenia zdarzeń losowych.
- wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych.
- działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
- w przypadku zmiany terminu złożenia wniosku o płatność.
11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zamawiający informuje, że:
administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Gmina Baruchowo, Baruchowo 54 , 87-821 Baruchowo, tel.: 54 284 56 82, e-mail: gmina@baruchowo.pl
w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, którym jest Paweł Modrzejewski, za pośrednictwem telefonu 544 544 001 lub adresu e-mail: inspektor@kiodo.pl;
dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Prace pielęgnacyjne drzewostanu w zabytkowym parku w Baruchowie – aleja lipowa’ – znak sprawy: IBR.271.11.2025 oraz w celu archiwizacji dokumentacji dotyczącej tego postępowania;odbiorcami przekazanych przez Wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;
dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy.
Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał Zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego;
obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane Wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego.
Zamawiający informuje, że;
udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie;
udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem Wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem Wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez Wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (uprawnienie do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników;
w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania;
w przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
12. Załączniki :
Nr |
Nazwa załącznika |
1 |
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału |
2 |
Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej |
3 |
Wykaz dostaw lub usług |
4 |
Wzór umowy na wykonanie usługi |
5 |
Formularz oferty |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Magdalena Wasielewska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Magdalena Wasielewska |
Data wprowadzenia: | 2025-08-06 11:33:13 |
Opublikował: | Magdalena Wasielewska |
Data publikacji: | 2025-08-06 11:34:18 |
Ostatnia zmiana: | 2025-08-07 13:41:38 |
Ilość wyświetleń: | 103 |