SG.210.1.2024

OGŁOSZENIE

WÓJTA GMINY BARUCHOWO

z dnia 22 stycznia 2024 r.

o otwartym i konkurencyjnym naborze na wolne stanowisko urzędnicze

w Urzędzie Gminy Baruchowo

 

WÓJT GMINY BARUCHOWO OGŁASZA NABÓR KANDYDATÓW

NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE ds.  ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO, STRAŻY

I ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO

 

I. NAZWA JEDNOSTKI

Urząd Gminy Baruchowo


87 – 821 Baruchowo 54

 

II. OKREŚLENIE STANOWISKA

Stanowisko – Referent ds. zarządzania kryzysowego, straży i archiwum zakładowego

Ilość etatów - 1

Wymiar czasu pracy – pełen etat

 

III. WYMAGANIA NIEZBĘDNE (FORMALNE):

  1. wykształcenie średnie lub wyższe;
  2. co najmniej roczny staż pracy;
  3. obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem  art.  11 u st.  2  i  3  ustawy  z  dnia  21  listopada  2008 r. pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530);
  4. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  5. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia  publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  6. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku;
  7. nieposzlakowana opinia.

IV.WYMAGANIA DODATKOWE (PREFEROWANE):

  1. wykształcenie wyższe o kierunku:  administracja, prawo administracyjne, bezpieczeństwo publiczne, zarządzanie kryzysowe;
  2. doświadczenie zawodowe w administracji publicznej  lub na stanowiskach związanych z zarządzaniem kryzysowym i prowadzeniem archiwum zakładowego;
  3. znajomość, w szczególności, przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 o ochronie przeciwpożarowej, ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarniczych, ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym, ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych oraz aktów wykonawczych do tych ustaw;
  4. biegła obsługa komputera i urządzeń biurowych;
  5. prawo jazdy kat. B;
  6. umiejętność pracy w zespole;
  7. komunikatywność;
  8. wysoka kultura osobista.

                                 

V.ZAKRES PODSTAWOWYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:

  1. opracowanie i koordynowanie realizacji planów z zakresu obronności państwa oraz obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w gminie;
  2. przygotowywanie i zapewnienie działania oraz nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz  systemu  wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
  3. prowadzenie magazynu sprzętu OC,
  4. wykonywanie  zadań  związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych;
  5. opracowanie, aktualizacja i prowadzenie dokumentacji akcji kurierskiej i stałego dyżuru;
  6. koordynowanie  działań  w celu zapobieżenia  skutkom  klęski  żywiołowej lub usunięcia, zgodnie z ustawą o stanie klęski żywiołowej,
  7. prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej;
  8. koordynowanie działań wynikających z ustawy o ochotniczych strażach pożarnych;
  9. udzielanie jednostkom OSP niezbędnej pomocy w zakresie wykonywania ich zadań statutowych;
  10. koordynowanie i inicjowanie rozwoju kultury fizycznej dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych;
  11. organizowanie imprez i zawodów sportowych;
  12. opracowywanie materiałów informacyjnych i promocyjnych gminy;
  13. tworzenie plakatów, ulotek;
  14. redagowanie wydawnictw gminnych;
  15. wykonywanie  zadań  związanych z organizacją, prowadzeniem i obsługą archiwum zakładowego;
  16. przyjmowanie  ze  stanowisk  pracy  uporządkowanej i oprawionej dokumentacji, przygotowanej do złożenia w archiwum zakładowym;
  17. prowadzenie ewidencji dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym;
  18. udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej osobom uprawnionym;
  19. prowadzenie rejestru udostępniania akt;
  20. inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej;
  21. przygotowywanie i przekazywanie do archiwum państwowego materiałów kat. A;

 

VI.  WARUNKI PRACY NA STANOWISKU

  1. Miejsce pracy – Urząd Gminy Baruchowo, Referat Organizacyjny, teren gminy Baruchowo.

  2. Godziny pracy według czasu pracy określonego w regulaminie pracy jednostki.

  3. Lokalizacja stanowiska pracy: pomieszczenie biurowe na parterze budynku, na który prowadzą

      schody; brak windy w budynku.

  4. Praca na zajmowanym stanowisku wiąże się z przemieszczaniem pomiędzy pomieszczeniami referatu i budynku Urzędu Gminy oraz poza siedzibą Urzędu – na terenie gminy.

  5. Praca wymaga kontaktu z klientami i w znacznej mierze opiera się na obsłudze komputera.

  6. Obsługa sprzętu komputerowego (w tym praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie), obsługa sprzętu biurowego, praca z dokumentami. 

 

VII.  WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

  Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosił mniej niż 6%.

 

VIII. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1)  własnoręcznie podpisany list motywacyjny;

  2)  własnoręcznie podpisany życiorys (CV);

  3) wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;

  4) kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wymagane wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje zawodowe;

  5) kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzające dotychczasowy staż pracy;

  6) własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;

  7) własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  8) własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku;

  9) kandydat, który zamierza korzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ustawy o pracownikach samorządowych, jest zobowiązany złożyć kserokopię (potwierdzoną przez kandydata za zgodność z oryginałem) niepełnosprawność;

  10) własnoręcznie podpisana klauzula informacyjna, potwierdzająca zapoznanie się z obowiązującymi informacjami zgodnie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z     przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO”   - (wzór zamieszczony wraz z ogłoszeniem o naborze).

  Zaświadczenie lekarskie i zaświadczenie o niekaralności będzie wymagane od osoby zatrudnionej w wyniku przeprowadzonego naboru przed podpisaniem umowy o pracę.

 

IX.   TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

  1. Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie w Urzędzie Gminy Baruchowo, Baruchowo 54 (pok. nr 4) lub przesłać na adres: Urząd Gminy Baruchowo, Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo z dopiskiem na kopercie:

„Nabór na stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, straży i archiwum zakładowego”

  w nieprzekraczalnym terminie do dnia 6 lutego 2024 r. do godz. 15.00 (decyduje data wpływu do Urzędu).

  1. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po terminie nie będą rozpatrywane.

 

X.  INFORMACJE DODATKOWE

  1. Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z Regulaminem naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Baruchowo (Zarządzenie Nr 55.2022 Wójta Gminy Baruchowo z dnia 8 lipca 2022r.).

  2. Postępowanie rekrutacyjne obejmuje dwa etapy:

     1) ocena formalna dokumentów aplikacyjnych;

     2) rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.

  3. Informacja o wyniku naboru zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Baruchowo (www.bip.baruchowo.p) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.

  4. Przewidywany termin nawiązania stosunku pracy - od 1 marca 2024 r.

 

 

Wójt Gminy Baruchowo
Stanisław Sadowski