Zarządzenie Nr 51.2013 Wójta Gminy Baruchowo z dnia 05 listopada 2013 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Baruchowo
Zarządzenie Nr 51.2013
WÓJTA GMINY BARUCHOWO
z dnia 5 listopada 2013 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Baruchowo
Na podstawie art.4 ust. 3 oraz art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm.), oraz Zarządzenia Nr 4/02 Wójta Gminy Baruchowo z dnia 4 marca 2002 r. w sprawie przyjęcia instrukcji inwentaryzacyjnej zarządza się, co następuje:
§ 1. Inwentaryzację roczną aktywów i pasywów za rok 2013 przeprowadza się w okresie od 12 listopada 2013 r. do 15 stycznia 2014 r. według następującego planu:
1) drogą spisu z natury:
a) środków pieniężnych i depozytów w kasie Urzędu – według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r.
b) materiały w magazynach Urzędu, w tym także paliwo w bakach samochodów i pojazdów – według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r.
c) środków trwałych – według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r.
d) druków ścisłego zarachowania – według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r.
2) drogą uzyskania potwierdzenia salda:
a) środków pieniężnych na rachunkach bankowych , kredytów bankowych i pożyczek – według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r.
b) należności z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, własnych składników majątkowych i powierzonych innym kontrahentom – według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r.
3) w formie porównania danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnej wartości (według sald):
a) należności spornych i wątpliwych,
b) rozrachunków z pracownikami,
c) rozrachunków publicznoprawnych,
d) i innych nie wymienionych wyżej aktywów i pasywów, w tym:
- grunty,
- wartości niematerialne i prawne,
- środki trwałe w budowie,
według stanu na dzień 31 grudnia 2013 r.
§ 2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuje się komisję inwentaryzacyjną w składzie:
- Przewodniczący – Krzysztof Grudziński
- Członek - Kamil Apalczyk
- Członek - Aneta Paczyńska
- Członek - Maria Radowska
Osoby powołane na członków komisji zobowiązane są do rzetelnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury.
§ 3. Zobowiązuje się Skarbnika Gminy do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków komisji inwentaryzacyjnej.
§ 4. Komisja inwentaryzacyjna sporządza sprawozdania:
a) z przeprowadzonej inwentaryzacji w terminie 7 dni od dnia zakończenia inwentaryzacji określonego pola spisowego,
b) z przebiegu i wyniku inwentaryzacji - w terminie do 20 stycznia 2014 r.
§ 5. Zobowiązuje się pracowników referatu księgowości Urzędu Gminy do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 6. Zobowiązuje się przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokółu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia, a także sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskania akceptacji Skarbnika i przedstawienia ich do zatwierdzenia Wójtowi Gminy w terminie do 20 stycznia 2014 r.
§ 7. Zobowiązuje się Skarbnika do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych 2013 r.
§ 8. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 5 listopada 2013 r.
Wójt
inż. Stanisław Sadowski
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Teresa Pawlak |
Data utworzenia: | 2013-11-05 12:02:15 |
Wprowadził do systemu: | Aneta Paczyńska |
Data wprowadzenia: | 2013-11-06 12:02:17 |
Opublikował: | Aneta Paczyńska |
Data publikacji: | 2013-11-06 12:10:50 |
Ostatnia zmiana: | 2013-11-22 09:08:13 |
Ilość wyświetleń: | 3943 |