Zarządzenie Nr 10/11
Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Baruchowie
z dnia 04.04.2011r.
w sprawie postępowania z pieczątkami stosowanymi w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie.
Na podstawie § 11 pkt.1 i pkt.3 Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie wprowadzonego Zarządzeniem Nr 2/09 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie z dnia 03 luty 2009r., zarządzam:
Przepisy ogólne
§ 1. Określenie zasad postępowania związanych z zamawianiem, wydawaniem, używaniem oraz likwidacją pieczątek stosowanych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie.
§ 2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baruchowie używa następujących pieczątek:
1. Nagłówkowe,
a) ogólne zawierające m.in. nazwę GOPS, adres stanowiący jej siedzibę, numery
telefonów, numery faksów, nr NIP, nr Regon.
2. Imienne do podpisu, w tym pieczątki o treści „z up. Wójta Gminy”.
3. Wpływowe.
4. Pomocnicze – przeznaczone do uproszczenia pracy np. datowniki, „za zgodność
z oryginałem”.
Wzór pieczątek nagłówkowych i imiennych stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Pieczątki, o których mowa w niniejszej instrukcji są własnością GOPS Baruchowo, który ponosi koszty ich wytworzenia.
§ 4. 1. Kierownik GOPS jest zobowiązany zapewnić pracownikom stosowne pieczątki w liczbie odpowiadającej uzasadnionym potrzebom.
2. Pieczątkę o treści „z up. Wójta Gminy” może używać wyłącznie osoba posiadająca stosowne upoważnienie Wójta Gminy Baruchowo do wykonywania w jego imieniu określonej czynności.
3. Wymagany kolor tuszu dla pieczątek nagłówkowych i imiennych to czerwony, natomiast dla pozostałych dopuszcza się kolor czarny.
Zamawianie pieczątek
§ 5. 1. Rodzaj, treść i liczbę zamawianych pieczątek ustala kierownik GOPS.
2. Zamówienie powinno zawierać następujące dane:
a) treść pieczątki,
b) określenie liczby poszczególnych rodzajów pieczątek,
c) źródło finansowania.
3. Treść napisu dotyczącego stanowiska lub pełnionej funkcji powinna być zgodna z zapisami umowy o prace lub dokumentem powołującym do pełnienia odpowiedniej funkcji.
4. Zamówienie więcej niż jednego egzemplarza pieczątki tej samej treści dopuszczalne jest wyłącznie w przypadku pieczątek nagłówkowych i pomocniczych.
5. Zamówienie, o którym mowa powyżej realizowane jest wyłącznie w przypadkach uzasadnionych wymaganiami organizacji pracy.
§ 6. 1. Kierownik GOPS prowadzi rejestr pieczątek zgodnie z wzorem określonym w załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
2. Rejestr pieczątek powinien wskazywać aktualny stan posiadania pieczątek.
Odpowiedzialność za pieczątki
§ 7. 1. Użytkowane pieczątki należy przechowywać w sposób gwarantujący ich ochronę przed uszkodzeniem, zagubieniem, kradzieżą bądź nieuprawnionym użyciem. Po zakończeniu pracy pieczątki powinny być zabezpieczone poprzez zamknięcie w szafce.
2. Za właściwe użytkowanie pieczątek oraz za ich zabezpieczenie i przechowywanie odpowiedzialność ponoszą pracownicy, którym je powierzono.
3. O przypadkach kradzieży lub utraty pieczątki należy niezwłocznie powiadomić bezpośredniego przełożonego.
4. Pracownik, który utracił prawo do używania pieczątki (zwolnienie, przeniesienie itp.) jest osobiście odpowiedzialny za jej zwrot.
Likwidacja pieczątek
§ 8. 1. Pieczątki wycofane z użytkowania z jakiegokolwiek powodu, w szczególności z powodu ich zużycia, uszkodzenia lub utraty przez pracownika prawa do jej używania (zwolnienie, przeniesienie), należy zaewidencjonować na piśmie, w którym zawarte będzie uzasadnienie oraz wykaz pieczątek w celu ich likwidacji.
2.Z czynności likwidacji sporządza się protokół, który stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 9. Zobowiązuję pracowników GOPS w Baruchowie do zapoznania się z treścią niniejszego zarządzenia .
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Baruchowie
Zofia Stasiak