UCHWAŁA Nr IV/14/10
RADY GMINY BARUCHOWO
z dnia 29 grudnia 2010 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Baruchowo
na rok 2011
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu w wysokości 9 835 415 zł, z tego:
1)bieżące w wysokości 9 335 554 zł,
2)majątkowe w wysokości 499 861 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 1
2. Dochody, o których mowa w ust. 1, obejmują w szczególności;
1) dotacje celowe na realizacje zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości1 654 550 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 3;
2) dotacje celowe na realizacje zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 8 947 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 4
§ 2. Wydatki budżetu w wysokości 12 328 007 zł, z tego:
1)bieżące w wysokości 8 699 257 zł,
2)majątkowe w wysokości 3 628 750 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 2
2. Kwota wydatków, o których mowa w ust. 1, obejmują w szczególności;
1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości1 654 550 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 3a;
2) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 8 947,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 3. W budżecie tworzy się rezerwy:
1)ogólną w wysokości – 70 000 zł,
2)celową w wysokości – 30 000 zł, z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 4. Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2011 zgodnie z Załącznikiem nr 5.
§ 5. 1.Deficyt budżetu w wysokości 2 492 592 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1)zaciąganych kredytów w kwocie – 2 492 592 zł,
2)zaciąganych pożyczek w kwocie – ...........-........ zł,
§ 6. Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2 936 104 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 443 512 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 6
§7. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1)sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 500 000 zł,
2)sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 2 492 592 zł,
3)spłatę wcześnie zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów – w kwocie .........-.......... zł,
4)wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – w kwocie 500 000 zł,
5)finansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne w ramach WPF – w kwocie ................ zł.
§ 8. 1.Łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych w roku budżetowym w kwocie 300 000 zł, z tego
gwarancje do kwoty 150 000 zł
1.poręczenia do kwoty 150 000zł
2.Kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę w kwocie 50 000 zł.
§9.Ustala się dochody w kwocie 45 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 45 000 zł na realizacje zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 10. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 7.
§11. Ustala się dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych j.s.t zgodnie z Załącznikiem nr 8.
§ 12. Upoważnia się Wójta do:
1)zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 7 Uchwały;
2) do dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, w zakresie wydatków bieżących (łącznie z wydatkami na uposażenie i wynagrodzenie ze stosunku pracy)
3)przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
4)przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych Gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
5) udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 100 000 zł.
6) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 300 000 zł
7)lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.
§ 13. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Jarosław Komorek