Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
KARTA USŁUGI Nr 44
|
|
Urząd Gminy Baruchowo
Baruchowo 54
87-821 Baruchowo
tel. 54 284 56 11, faks 54 284 58 48
gmina@baruchowo.pl |
Nazwa usługi:
|
Dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. |
Podstawa prawna:
|
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), - Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.),
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 672 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 poz. 1282 ze zm.) |
Wymagane dokumenty:
|
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać: 1. Firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy; 2. Numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3. Numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada; 4. Określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się następujące dokumenty: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści: „Oświadczam, że: 1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą; 2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391)”.
Oświadczenie powinno zawierać także: 1) Firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy; 2) Oznaczenie miejsca i daty złożenia oświadczenia; 3) Podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji. 2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
|
Miejsce załatwienia
sprawy:
|
Urząd Gminy Baruchowo, Biuro Obsługi Klienta
Referat Inwestycji, Budownictwa i Rolnictwa Pani Katarzyna Mechuła Urząd Gminy pok. nr 3 tel. (0-54)2845-611 wew. 32 |
Sposób załatwienia sprawy:
|
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. |
Termin realizacji:
|
Dokonanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem oraz dowodem wpłaty. |
Opłaty:
|
1. Opłata skarbowa od: a. Dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podmiotu wykonującego działalność na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - 50,00 zł (przedsiębiorcy, którzy w dniu 1 stycznia 2012 r. posiadali zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni ze wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej) – Część I „Dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej” pkt 9a. b. dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) – Część III „Złożenie dokumentu” |
Tryb odwoławczy:
|
brak |
Uwagi: |
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
1. posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;
2. utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
3. spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
4. zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:
1. Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach;
2. Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.
|