Zarządzenie Nr 51/2009 Wójta Gminy Baruchowo z dnia 27 listopada 2009 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Baruchowo
Zarządzenie Nr 51/2009
Wójta Gminy Baruchowo z dnia 27 listopada 2009 roku w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Baruchowo. Na podstawie art. 4 ust. 3 oraz art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm), art 44 ust 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, póz. 2104 z późn, zm.) oraz Zarządzenia Nr 4/02 Wójta Gminy Baruchowo z dnia 4 marca 2002 r. w sprawie przyjęcia instrukcji inwentaryzacyjnej zarządzam, co następuje: § 1. Inwentaryzację roczną aktywów i pasywów za rok 2009 przeprowadza się w okresie od 30 listopada 2009 r. do 20 stycznia 2010 r. według następującego planu: 1) drogą spisu z natury: a) środków pieniężnych i depozytów w kasie Urzędu - według stanu nadzień 31 grudnia 2009 r. b) materiały w magazynach Urzędu, w tym także paliwo w bakach samochodów i pojazdów - według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r. c) środków trwałych - według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r. d) druków ścisłego zarachowania - według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r. 2) drogą uzyskania potwierdzenia salda: a) środków pieniężnych na rachunkach bankowych, kredytów bankowych i pożyczek - według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r. b)należności z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, własnych składników majątkowych i powierzonych innym kontrahentom — według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r. 3) w formie porównania danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnej wartości (według sald): a) należności spornych i wątpliwych, b) rozrachunków z pracownikami, c) rozrachunków publicznoprawnych, d) i innych nie wymienionych wyżej aktywów i pasywów, w tym: - grunty, - wartości niematerialne i prawne, - środki trwałe w budowie, według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r. § 2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie: - Przewodniczący - Krzysztof Grudziński - Członek - Anna Matusiak - Członek - Aneta Paczyńska Osoby powołane na członków komisji zobowiązane są do rzetelnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury. § 3. Zobowiązuję Skarbnika Gminy do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków komisji inwentaryzacyjnej. § 4. Komisja inwentaryzacyjna sporządza sprawozdania: a) z przeprowadzonej inwentaryzacji w terminie 7 dni od dnia zakończenia inwentaryzacji określonego pola spisowego, b) z przebiegu i wyniku inwentaryzacji - w terminie do 20 stycznia 2010 r. § 6. Zobowiązuję przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwetaryzacyjnych, sporządzenia protokółu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych , przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia, a także sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskania akceptacji Skarbnika i przedstawienia ich do zatwierdzenia Wójtowi Gminy w terminie do 20 stycznia 2010 r. § 7. Zobowiązuję Skarbnika do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych 2009 r. § 8. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Skarbnikowi Gminy. § 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Wójt inż. Stanisław Sadowski
§ 5. Zobowiązuję pracowników referatu księgowości Urzędu Gminy do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Aneta Paczyńska |
Data utworzenia: | 2009-11-27 13:09:10 |
Wprowadził do systemu: | Aneta Paczyńska |
Data wprowadzenia: | 2009-12-09 13:10:05 |
Opublikował: | Aneta Paczyńska |
Data publikacji: | 2009-12-09 13:11:12 |
Ostatnia zmiana: | 2010-01-18 13:52:32 |
Ilość wyświetleń: | 3418 |