Ogłoszenie Wójta Gminy Baruchowo z dnia 31 stycznia 2022 r. o otwartym i konkurencyjnym naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Baruchowo
Wójt Gminy Baruchowo ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych, wojska i działalności gospodarczej w Urzędzie Gminy Baruchowo.
- NAZWA JEDNOSTKI
Urząd Gminy Baruchowo
87 – 821 Baruchowo 54 - OKREŚLENIE STANOWISKA
Miejsce pracy – Urząd Gminy Baruchowo Referat – Organizacyjny Stanowisko - referent ds. ewidencji, dowodów osobistych, wojska i działalności gospodarczej Ilość etatów - 1 Wymiar czasu pracy – pełen etat Przewidywany termin nawiązania stosunku pracy - od 1 marca 2022 r.
- WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- wykształcenie wyższe;
- minimum 2-letni staż pracy;
- nieposzlakowana opinia.
- WYMAGANIA DODATKOWE (PREFEROWANE):
- znajomość przepisów prawnych z zakresu m.in.: ustawy o samorządzie gminnym, o ewidencji ludności, Prawo przedsiębiorców, o CEIDG, o powszechnym obowiązku obrony RP, o zarządzaniu kryzysowym;
- preferowane doświadczenie zawodowe w jednostce samorządu terytorialnego na stanowisku o zbliżonym zakresie zadań;
- bardzo dobra znajomość programów biurowych MS Office, poczty elektronicznej i Internetu;
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych: kserokopiarka, fax, skaner;
- umiejętność samodzielnej organizacji pracy na stanowisku oraz pracy w zespole;
- komunikatywność w mowie oraz piśmie, rzetelność, zaangażowanie, samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań, punktualność;
- prawo jazdy kat. B.
- ZAKRES PODSTAWOWYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
- prowadzenie spraw związanych z meldunkiem i ewidencją ludności;
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja stałego rejestru mieszkańców, udostępnienie danych z rejestru mieszkańców;
- obsługa rejestru PESEL w systemie teleinformatycznym, nadawanie numerów PESEL;
- prowadzenie spraw z zakresu wydawania dowodów osobistych, wprowadzanie i udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych;
- prowadzenie spraw w zakresie obsługi wyborów powszechnych i referendum, w tym m.in. prowadzenie rejestru wyborców, wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania, sporządzanie aktów pełnomocnictwa, sprawozdawczość;
- opracowanie, koordynowanie i stała aktualizacja planu świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności kraju i zwalczania klęsk żywiołowych dla potrzeb sił zbrojnych, Policji, Straży Pożarnej, ABW, jednostek zmilitaryzowanych;
- aktualizowanie baz danych dla potrzeb HNS;
- reklamowanie osób na wniosek i z urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
- opracowanie i aktualizacja dokumentacji akcji kurierskiej, koordynowanie jej przeprowadzenia oraz prowadzenie szkoleń pracowników Urzędu zabezpieczających sprawne przeprowadzenie akcji;
- prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją wojskową, aktualizacja rejestru mężczyzn i kobiet objętych ewidencją wojskową i kwalifikacją wojskową, sporządzanie list stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej;
- przyjmowanie wniosków o wpis lub zmianę wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej i przekazywanie ich drogą elektroniczną;
- prowadzenie spraw z zakresu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w tym weryfikacja wysokości opłaty z tytułu udzielonych zezwoleń;
- prowadzenie ewidencji korespondencji w kancelarii dokumentów niejawnych Urzędu;
- prowadzenie spraw w zakresie wydawania zezwoleń na zbiórki publiczne;
- realizacja zadań w zakresie współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi, w tym opracowanie rocznego programu współpracy, realizacja zadań w nim określonych;
- realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem konsultacji społecznych, w tym konsultacji z organizacjami pozarządowymi, opracowanie projektów uchwał w tym zakresie.
- WARUNKI PRACY NA STANOWISKU
- godziny pracy według czasu pracy określonego w regulaminie pracy jednostki;
- wykonywanie pracy w siedzibie Urzędu Gminy Baruchowo;
- lokalizacja stanowiska pracy: pomieszczenie biurowe, w którym będzie świadczona praca zlokalizowane jest na parterze, na który prowadzą schody; brak windy w budynku;
- praca wymaga kontaktu z klientami i w znacznej mierze opiera się na obsłudze komputera;
- obsługa sprzętu komputerowego (w tym praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie), obsługa sprzętu biurowego, praca z dokumentami.
- WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosił mniej niż 6%.
- WYMAGANE DOKUMENTY:
- życiorys (CV);
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- kopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- kopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających dotychczasowy staż pracy;
- inne dokumenty potwierdzające odpowiednie przygotowanie do pracy na wymienionym stanowisku oraz potwierdzające spełnienie wymagań dodatkowych;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia pierwszeństwa zatrudnienia, o ile znajdzie się w gronie kandydatów spełniających wymagania niezbędne oraz wymagania dodatkowe w największym stopniu (art. 13a ustawy o pracownikach samorządowych);
- własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych, wojska i działalności gospodarczej” osobiście w Urzędzie Gminy Baruchowo (pokój nr 4), Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Baruchowo, Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo, w terminie do dnia 11 lutego 2022 r. do godz. 15.15 (decyduje data wpływu do Urzędu).
Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po terminie nie będą rozpatrywane.
- INFORMACJE DODATKOWE
- Nabór zostanie przeprowadzony zgodnie z Regulaminem naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Baruchowo (Zarządzenie Nr 33/09 Wójta Gminy Baruchowo z dnia 14 lipca 2009r.).
- Metody i techniki przeprowadzenia naboru:
- analiza dokumentów aplikacyjnych;
- rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
- Informacja o wyniku naboru zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Baruchowo (www.bip.baruchowo.p) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.
Zastępca Wójta Gminy Baruchowo
Krzysztof Grudziński