Zarządzenie Nr 48.2011
Wójta Gminy Baruchowo z dnia 28 listopada 2011 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Baruchowo. Na podstawie art.4 ust. 3 oraz art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.), oraz Zarządzenia Nr 4/02 Wójta Gminy Baruchowo z dnia 4 marca 2002 r. w sprawie przyjęcia instrukcji inwentaryzacyjnej zarządza się, co następuje: § 1. Inwentaryzację roczną aktywów i pasywów za rok 2011 przeprowadza się w okresie od 30 listopada 2011 r. do 15 stycznia 2012 r. według następującego planu: 1) drogą spisu z natury: a) środków pieniężnych i depozytów w kasie Urzędu — według stanu na dzień 31 grudnia 2011 r. b) materiały w magazynach Urzędu, w tym takie paliwo w bakach samochodów i pojazdów — według stanu na dzień 31 grudnia 2011 r. c) środków trwałych — według stanu na dzień 31 grudnia 2011 r. d) druków ścisłego zarachowania – według stanu na dzień 31 grudnia 2011 r. 2) drogą uzyskania potwierdzenia salda: a) środków pieniężnych na rachunkach bankowych, kredytów bankowych i pożyczek — według stanu na dzień 31 grudnia 2011 r. b) należności z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, własnych składników majątkowych i powierzonych innym kontrahentom według stanu na dzień 31 grudnia 2011 r. 3) w formie porównania danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji realnej wartości (według sald): a) należności sporych i wątpliwych, b) rozrachunków z pracownikami, c) rozrachunków publicznoprawnych, d) i innych nie wymienionych wyżej aktywów i pasywów, w tym: - grunty, - wartości niematerialne i prawne, - środki trwałe w budowie, według stanu na dzień 31 grudnia 2011 r. § 2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuje się komisję inwentaryzacyjną w składzie: - Przewodniczący – Krzysztof Grudziński - Członek – Anna Matusiak - Członek – Aneta Paczyńska - Członek – Maria Radowska Osoby powołane na członków komisji zobowiązane są do rzetelnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami przeprowadzenia spisu z natury. § 3. Zobowiązuje się Skarbnika Gminy do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków komisji inwentaryzacyjnej. § 4. Komisja inwentaryzacyjna sporządza sprawozdania: a) z przeprowadzonej inwentaryzacji w terminie 7 dni od dnia zakończenia inwentaryzacji określonego pola spisowego, b) z przebiegu i wyniku inwentaryzacji - w terminie do 20 stycznia 2012 r. § 5. Zobowiązuje się pracowników referatu księgowości Urzędu Gminy do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych. § 6. Zobowiązuje się przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokołu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia, a także sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskania akceptacji Skarbnika i przedstawienia ich do zatwierdzenia Wójtowi Gminy w terminie do 20 stycznia 2012 r. § 7. Zobowiązuje sie Skarbnika do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych 2011 r. § 8. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza sie Skarbnikowi Gminy. § 9. Zarządzenie wchodzi w Zycie z dniem podpisania. Wójt inż. Stanisław Sadowski