Urząd Gminy Baruchowo
Baruchowo 54 87-821 Baruchowo Pismo: ZPiB/341/15/2009/KG/12 Baruchowo dnia: 2009-07-28 Wg rozdzielnika Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, iż w dniu 2009-07-27 do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie zapisu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) w trybie przetarg nieograniczony, na: Budowa boiska do piłki nożnej – Etap II budowa bieżni wraz z rzutnią do pchnięcia kulą i skocznią w dal i trójskoku w miejscowości Baruchowo, Treść wspomnianej prośby jest następująca : Pytanie nr 1 W szczegółowym opisie tematu zamówienia Zamawiający zamieścił zapis: "Na podbudowie z kruszywa kamiennego instaluje się grubości 35-40 mm przepuszczalną dla wody, bezspoinową antypoślizgową matę elastyczną wykonywaną maszynowo bezpośrednio na placu budowy (czarny granulat gumowy łączony lepiszczem poliuretanowym) - typu ET, na którą nakłada się górną warstwę poliuretanu z posypką (barwny granulat EPDM., Grubość nawierzchni to min. 13 mm. Nawierzchnia powinna być przepuszczalna dla wody i odporna na kolce." Informujemy, że mata elastyczna typu ET 35-40 mm to element podbudowy składający się z czarnego granulatu gumowego zespolonego z drobnym kruszywem kamiennym za pomocą lepiszcza poliuretanowego. Nawierzchnia poliuretanowa w systemie natryskowym natomiast składa się z warstwy nośnej wykonanej z czarnego granulatu gumowego - grubość ok. l1 mm, na którą nanosi się systemem natryskowym drobno zmielony granulat EPDM zmieszany z lepiszczem poliuretanowym o grubości ok. 2 mm, co łącznie daje warstwę nawierzchniową poliuretanową o wymaganej grubości 13 mm. Obie warstwy - elastyczna typu ET i wierzchnia poliuretanowa nanosi się maszynowo na placu budowy. Czy zatem Zamawiający wymaga zainstalowania kolejno: warstwy ET 35-40 mm, warstwy nośnej 11 mm oraz warstwy natryskowej 2 mm - tak jak prawidłowo wymaga lego technologia ? Pytanie nr 2 W szczegółowym opisie tematu zamówienia w punkcie 2.2. Zamawiający wymienia dokumenty, jakie powinna posiadać oferowana nawierzchnia. Czy w celu weryfikacji, że rzeczywiście zaoferowano wymagany system dokumenty te należy dołączyć do oferty ? Pytanie nr 3 Czy z uwagi na fakt, że istnieje wiele systemów nawierzchni poliuretanowych (również np.:, przemysłowych) Zamawiający wymaga dołączenie do oferty certyfikatu IAAF, który jest jedynym obiektywnym dokumentem stwierdzającym przydatność nawierzchni poliuretanowej do wykorzystania jako nawierzchni sportowej ? Pytanie nr 4 W przedmiarach poz. 3. Nawierzchnie, pkt. 3.3. KNZ 3-101-1 występuje nawierzchni z trawy syntetycznej na gotowym podkładzie kamiennym 174.42 m2. W szczegółowym opisie i w SIWZ brak wzmianki o takiej nawierzchni. Gdzie zatem należy ułożyć wspomniane 174,42 m2 trawy syntetycznej? Stanowisko (wyjaśnienia) Zamawiającego w przedmiotowej kwestii jest następujące: Ad. 1. Tak, Zamawiający wymaga zainstalowania kolejno: warstwy ET 35-40 mm, warstwy nośnej 11 mm oraz warstwy natryskowej 2 mm, lub warstwy ET 35-40 mm, warstwy nośnej 10 mm oraz warstwy natryskowej 3 mm - tak jak prawidłowo wymaga lego technologia. Ad. 2. Tak, dokument wymienione w szczegółowym opisie tematu zamówienia, pkt. 2.2 – należy dołączyć do oferty, tak aby Zamawiający mógł łatwo zweryfikować czy zaoferowano wymagany system. Ad. 3. Tak, Zamawiający wymaga dołączenia do oferty certyfikatu IAAF. Ad. 4. Nawierzchnia z trawy syntetycznej na gotowym podkładzie kamiennym, określona w poz. 3. Nawierzchnie ppkt. 3.3. Przedmiaru robót, związana jest z wykonaniem pola rzutni do pchnięcia kulą. Informujemy, że zgodnie z wymogiem art. 38 ust. 2 ustawy, stanowisko Zamawiającego zostało rozesłane do wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ. ZamawiającyO D P O W I E D Ź
na zapytania w sprawie SIWZ
24.07.2009 UWAGA: W związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi postepowania, Zamawiający prosi w pierwszej kolejności o zapoznanie się ze Szczegółowym opisem zamówienia.
Ogłoszenie o zamówieniu w trybie: przetarg nieograniczony
(Numer ogłoszenia: 231398 - 2009; data zamieszczenia: 09.07.2009)
Urząd Gminy Baruchowo
Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo
ogłasza przetarg nieograniczony na:
Budowa boiska do piłki nożnej – Etap II budowa bieżni wraz z rzutnią do pchnięcia kulą i skocznią w dal i trójskoku w miejscowości Baruchowo
Wspólny Słownik Zamówień: 45212221-1
Termin wykonania zamówienia : data zakończenia: 2010-05-31
Termin związania ofertą: 30 dni
Wadium: 12 000.00 zł (słownie: dwanaście tysięcy 00/100 zł)
Formularz zawierający Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia w cenie 0,00 zł brutto można otrzymać w siedzibie Zamawiającego w pokoju 2
Pracownikami upoważnionymi do kontaktów z wykonawcami w zakresie proceduralnym i merytorycznym
jest: Krzysztof Grudziński - Podinspektor ds. inwestycji i zamówień publicznych, tel. (054) 274 55 47
Oferty należy składać siedzibie Zamawiającego, pokój nr 2 do dnia 2009-08-04 do godz. 10:00.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.), spełniający warunki i wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Warunki udziału w postępowaniu i sposób oceny ich spełnienia: Lp: Warunek do spełnienia i sposób dokonywania jego oceny: 1 Sytuacja podmiotowa wykonawcy Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych 2 Zdolność ekonomiczna i finansowa Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia 3 Zdolność techniczna Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia
Lp: |
Nazwa dokumentu potwierdzającego: |
Wymagany dokument: |
Nr załącznika do SIWZ |
1 |
Aktualny odpis z właściwego rejestru |
Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert |
|
2 |
Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych |
Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert |
|
3 |
Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy PZP |
Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert |
|
4 |
Zaświadczenie z właściwego organu podatkowego oraz ZUS |
Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert |
|
5 |
Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej |
Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej |
|
6 |
Wzór potwierdzenia posiadanych uprawnień |
Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, w tym przynajmniej kierownik budowy z uprawnieniami w branży drogowej posiadający aktualny wpis do właściwej izby inżynierów. |
2 |
7 |
Wzór wykazu niezbędnych narzędzi i urządzeń |
Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca, w tym co najmniej: spycharka gąsiennicowa, walec statyczny samojezdny, maszyna do rozkładania warstwy elastycznej poliuretanowej. |
3 |
8 |
Wzór wykazu wykonanych robót budowlanych |
Wykaz wykonanych co najmniej 3 robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (w tym o nawierzchni poliuretanowej z przeznaczeniem dla boisk wielofunkcyjnych lub bieżni o powierzchni co najmniej 2000 m2), z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie |
4 |
9 |
Wzór oświadczenia z art. 22 i 24 |
Oświadczenie z art. 22 i 24 |
1 |
10 |
Wzór oświadczenia o nieujawnianiu infor. stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa |
Oświadczenie o nieujawnianiu informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa |
5 |
11 |
Wzór zobowiązania, że wykonawca będzie odnawiać ubezpieczenie |
Zobowiązanie, że wykonawca będzie odnawiać ubezpieczenie |
6 |
12 |
Wzór oświadczenia o zgodności z warunkami przetargu |
Oświadczenie o zgodności z warunkami przetargu |
7 |
13 |
Wzór oświadczenia o akceptacji przez wykonawcę wzoru umowy |
Oświadczenie o akceptacji przez wykonawcę wzoru umowy |
8 |
14 |
Wzór wykazu prac przeznaczonych do podwykonania |
Wykaz prac przeznaczonych do podwykonania |
9 |
15 |
Wzór zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia |
Zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia |
10 |
Wskazane dokumenty mogą być doręczone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów.
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie:
Nr |
Kryterium |
Waga |
1 |
Cena (koszt) |
100% |
Baruchowo dnia: 2009-07-08