OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
na
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi z budową lub przebudową dróg na terenie Gminy Baruchowo
(zamieszczone w BZP w dniu 11.10.2019 r., nr ogłoszenia: 609345-N-2019)
I. Zamawiający
Gmina Baruchowo
Baruchowo 54
87-821 Baruchowo
Tel.: 54 284 56 82
Faks: 54 284 58 48
e-mail: gmina@baruchowo.pl
adres strony internetowej: www.baruchowo.pl
Pracownikami upoważnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:
· w zakresie proceduralnym i merytorycznym: Krzysztof Grudziński - Zastępca Wójta tel. (54) 274 55 47
II. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie prowadzone będzie w trybie: przetarg nieograniczony.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone będzie na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”.
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona jest Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Adres strony internetowej: www.bip.baruchowo.pl
IV. Przedmiot oraz wielkość lub zakres zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi z budową lub przebudową dróg na terenie Gminy Baruchowo
Wspólny Słownik Zamówień: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi, 71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane, 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
Przedmiotem niniejszej postępowania jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na następujących zadaniach:
a) Przebudowa drogi gminnej nr 191024C w miejscowości Boża Wola od km 0+000 do km 1+827;
b) Przebudowa drogi gminnej nr 191022C w miejscowości Kurowo Kolonia od km 0+000 do km 1+310;
c) Przebudowa drogi gminnej nr 191036C w miejscowości Stawek, gm. Baruchowo w km 0+700 do km 2+310.
1. Do ogólnych obowiązków Inspektora nadzoru branży drogowej należy:
1) Koordynacja i nadzór Inspektorów nadzoru inwestorskiego odpowiednich specjalności nad realizacją Zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.), oraz przepisami polskiego prawa, w szczególności obowiązków i praw określonych w art. 25 i 26 ustawy Prawo Budowlane.
2) Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją Zadania;
3) Zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynacja swojej działalności z wymogami Zamawiającego, tak aby zapewnić należyty przebieg realizacji zadania;
4) Dostosowanie czasu pracy do czasu pracy wykonawcy robót oraz wymagań Zamawiającego tak, aby nie następowały opóźnienia w realizacji zadania;
5) Udział w odbiorach częściowych i odbiorze końcowym robót budowlanych;
6) Zachowanie poufności informacji objętych tajemnicą handlową lub zawodową;
7) Wykonywanie innych obowiązków zleconych przez Zamawiającego, a dotyczących przedmiotowej inwestycji,
2. Zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) do podstawowych obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy:
1) Reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
2) Sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i stosowania przy wykonywaniu tych robót wyrobów zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.);
3) Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
4) Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy.
3. Inspektor nadzoru inwestorskiego jest ponadto zobowiązany do:
1) Uczestnictwa w przekazaniu placu budowy Wykonawcy robót budowlanych;
2) Kontroli zgodności i prawidłowości realizacji robót z dokumentacją projektową, zasadami i warunkami określonymi w decyzjach o pozwoleniu na budowę, SIWZ, przedmiarem robót, ofertą wykonawcy robót budowlanych, zawartą umową, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej;
3) Sprawnego zarządzania inwestycją w sposób umożliwiający:
a) kontrolę i rejestrację postępu robót,
b) kontrolę finansowania,
c) rejestrację zmian;
4) Uzgodnienia Harmonogramu rzeczowo - finansowego przedstawionego przez Wykonawcę robót budowlanych, zgodnie z którym będzie realizowany i rozliczany finansowo przedmiot Umowy;
5) Kontroli prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego;
6) Potwierdzanie faktycznie wykonywanych robót i sprawowanie nadzoru nad usunięciem wad i usterek przez Wykonawcę robót budowlanych, wydawanie poleceń i instrukcji Wykonawcy robót budowlanych celem prawidłowego i rzetelnego wykonania robót określonych w umowie;
7) Sporządzania i przechowywania dokumentacji dotyczącej prowadzonego nadzoru;
8) Badań, pomiarów, zlecenia i wykonania ekspertyz, kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów geodezyjnych w razie potrzeb wykonywanych robót;
9) Udzielania Wykonawcy robót budowlanych wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących danego zadania;
10) Udziału w odbiorach częściowych i końcowym;
11) Egzekwowania od Wykonawcy robót budowlanych obsługi geodezyjnej i inwentaryzacji powykonawczej robót;
12) Przegląd, ocena kompletności oraz zgodności dokumentacji powykonawczej ze stanem istniejącym i dostarczenie jej do Zamawiającego;
13) Przygotowanie wraz z Wykonawcą robót budowlanych na dzień odbioru końcowego niezbędnej dokumentacji i wniosku do PINB celem zgłoszenia zakończenia robót;
14) Rozliczenia umowy na roboty budowlane w przypadku jej rozwiązania przed wykonaniem całości przedmiotu zamówienia;
15) Kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych zasad BHP oraz utrzymywana porządku na terenie budowy;
16) Zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót budowlanych wobec Zamawiającego;
17) Identyfikowania wszędzie, gdzie jest to możliwe, ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót budowlanych i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom;
18) Powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy;
19) Rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót budowlanych i przedstawiania Zamawiającemu stanowiska w odniesieniu do nich;
20) W przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy miedzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych, dotyczący realizacji inwestycji, udzielenie wsparcia Zamawiającemu, poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Inspektora nadzoru co do przedmiotu sporu;
21) Udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją inwestycji;
22) Obsługa w okresie gwarancji i rękojmi poprzez:
a) Nadzór nad usunięciem usterek stwierdzonych w trakcie końcowego odbioru i w trakcie okresu gwarancji i rękojmi oraz protokolarne potwierdzenie ich usunięcia;
b) Przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych z udziałem Zamawiającego.
4. Zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. ( Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo:
1) Wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych;
2) Żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.
5. Inspektor nadzoru inwestorskiego nie ma prawa do następujących działań bez wiedzy i zgody Zamawiającego:
1) Do zwolnienia żadnej ze Stron z żadnego obowiązku, zobowiązania ani odpowiedzialności objętej Projektem;
2) Dokonywania zmian w projekcie innych niż zmian realizacyjnych wynikających z postanowień umowy z Wykonawcą robót budowlanych;
3) Wprowadzania zmian przewidzianych postanowieniami umowy, powodujących zwiększenie kwoty umowy z Wykonawca robót budowlanych;
4) Dopuszczenia do zwiększenia kwoty umowy z Wykonawcą robót budowlanych z innych powodów.
6. Przy robotach, wymagających ustanowienia inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia nadzoru robót w tych specjalnościach oraz koordynowania ich czynności na budowie.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach robót dostępnych na stronie Zamawiającego pod adresem:
a) http://www.bip.baruchowo.pl/?a=7118
b) http://www.bip.baruchowo.pl/?a=7119
c) http://www.bip.baruchowo.pl/?a=7122
8. Wartość netto poszczególnych robót kształtuje się następująco:
a) 1.161.123,23 zł dla zadania pn.: Przebudowa drogi gminnej nr 191024C w miejscowości Boża Wola od km 0+000 do km 1+827;
b) 691.285,93 zł dla zadania pn.: Przebudowa drogi gminnej nr 191022C w miejscowości Kurowo Kolonia od km 0+000 do km 1+310;
c) 272.062,00 zł dla zadania pn.: Przebudowa drogi gminnej nr 191036C w miejscowości Stawek, gm. Baruchowo w km 0+700 do km 2+310.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Z uwagi na obszerną treść ogłoszenia, szczegółowe informacje zawarte zostały w załączniku o nazwie Ogłoszenie o zamówieniu oraz załacznikach do SIWZ.
I. Zamawiający
II. Tryb udzielenia zamówienia
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona jest Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
IV. Przedmiot oraz wielkość lub zakres zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych