Zarządzenie Nr 10/11
Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie z dnia 04.04.2011r. w sprawie postępowania z pieczątkami stosowanymi w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie. Na podstawie § 11 pkt.1 i pkt.3 Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie wprowadzonego Zarządzeniem Nr 2/09 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie z dnia 03 luty 2009r., zarządzam: Przepisy ogólne § 1. Określenie zasad postępowania związanych z zamawianiem, wydawaniem, używaniem oraz likwidacją pieczątek stosowanych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie. § 2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baruchowie używa następujących pieczątek: 1. Nagłówkowe, a) ogólne zawierające m.in. nazwę GOPS, adres stanowiący jej siedzibę, numery telefonów, numery faksów, nr NIP, nr Regon. 2. Imienne do podpisu, w tym pieczątki o treści „z up. Wójta Gminy”. 3. Wpływowe. 4. Pomocnicze – przeznaczone do uproszczenia pracy np. datowniki, „za zgodność z oryginałem”. Wzór pieczątek nagłówkowych i imiennych stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia. § 3. Pieczątki, o których mowa w niniejszej instrukcji są własnością GOPS Baruchowo, który ponosi koszty ich wytworzenia. § 4. 1. Kierownik GOPS jest zobowiązany zapewnić pracownikom stosowne pieczątki w liczbie odpowiadającej uzasadnionym potrzebom. 2. Pieczątkę o treści „z up. Wójta Gminy” może używać wyłącznie osoba posiadająca stosowne upoważnienie Wójta Gminy Baruchowo do wykonywania w jego imieniu określonej czynności. 3. Wymagany kolor tuszu dla pieczątek nagłówkowych i imiennych to czerwony, natomiast dla pozostałych dopuszcza się kolor czarny. Zamawianie pieczątek § 5. 1. Rodzaj, treść i liczbę zamawianych pieczątek ustala kierownik GOPS. 2. Zamówienie powinno zawierać następujące dane: a) treść pieczątki, b) określenie liczby poszczególnych rodzajów pieczątek, c) źródło finansowania. 3. Treść napisu dotyczącego stanowiska lub pełnionej funkcji powinna być zgodna z zapisami umowy o prace lub dokumentem powołującym do pełnienia odpowiedniej funkcji. 4. Zamówienie więcej niż jednego egzemplarza pieczątki tej samej treści dopuszczalne jest wyłącznie w przypadku pieczątek nagłówkowych i pomocniczych. 5. Zamówienie, o którym mowa powyżej realizowane jest wyłącznie w przypadkach uzasadnionych wymaganiami organizacji pracy. § 6. 1. Kierownik GOPS prowadzi rejestr pieczątek zgodnie z wzorem określonym w załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia. 2. Rejestr pieczątek powinien wskazywać aktualny stan posiadania pieczątek. Odpowiedzialność za pieczątki § 7. 1. Użytkowane pieczątki należy przechowywać w sposób gwarantujący ich ochronę przed uszkodzeniem, zagubieniem, kradzieżą bądź nieuprawnionym użyciem. Po zakończeniu pracy pieczątki powinny być zabezpieczone poprzez zamknięcie w szafce. 2. Za właściwe użytkowanie pieczątek oraz za ich zabezpieczenie i przechowywanie odpowiedzialność ponoszą pracownicy, którym je powierzono. 3. O przypadkach kradzieży lub utraty pieczątki należy niezwłocznie powiadomić bezpośredniego przełożonego. 4. Pracownik, który utracił prawo do używania pieczątki (zwolnienie, przeniesienie itp.) jest osobiście odpowiedzialny za jej zwrot. Likwidacja pieczątek § 8. 1. Pieczątki wycofane z użytkowania z jakiegokolwiek powodu, w szczególności z powodu ich zużycia, uszkodzenia lub utraty przez pracownika prawa do jej używania (zwolnienie, przeniesienie), należy zaewidencjonować na piśmie, w którym zawarte będzie uzasadnienie oraz wykaz pieczątek w celu ich likwidacji. 2.Z czynności likwidacji sporządza się protokół, który stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia. § 9. Zobowiązuję pracowników GOPS w Baruchowie do zapoznania się z treścią niniejszego zarządzenia . § 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie Zofia Stasiak