Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
Wymagane wnioski
Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców (do pobrania w załącznikach)
Wymagane załączniki
- dowód zapłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia;
- w przypadku, gdy wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego złożenie.
Dokumenty do wglądu
Dowód osobisty
Opłaty
17 zł opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia
W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Termin załatwienia sprawy
Bez zbędnej zwłoki
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Baruchowo, pokój nr 10
Pracownicy: Maria Radowska
Godziny pracy
poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 7:15-15:15
wtorek: 8:00-16:00
Tryb odwoławczy
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o żądanej treści wnosi się do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Baruchowo w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.
Opłaty za odwołanie
Brak
Uwagi
Sprawę załatwia się osobiście lub przez pełnomocnika po okazaniu pełnomocnictwa na piśmie do załatwienia sprawy. W celu uzyskania zaświadczenia o braku osób zameldowanych pod danym adresem właściciel lokalu przedstawia do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np. umowę cywilno-prawną, wypis z księgi wieczystej, decyzję administracyjną lub orzeczenie sądu.
Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna do pobrania w załącznikach