Urząd Gminy Baruchowo
Baruchowo 54 87-821 Baruchowo Pismo: IBR/341/26/2010/KG/17 Baruchowo dnia: 2011-01-24 Wg rozdzielnika o wyborze najkorzystniejszej oferty Szanowni Państwo, W związku z zakończeniem postępowania i dokonaniem wyboru najkorzystniejszej oferty w procedurze prowadzonej na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) w trybie przetarg nieograniczony na: Przebudowa drogi gminnej Goreń - Skrzynki od km 0+000 do km 1+230,32 informujemy, iż najkorzystniejszą ofertę złożyła firma:
Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe WOJTEX Grodna 1 62-640 Grzegorzew na: Przebudowa drogi gminnej Goreń - Skrzynki od km 0+000 do km 1+230,32 za cenę 786 497.73 zł Uzasadnienie wyboru: Wybrano wykonawcę, którego oferta zgodnie z kryteriami określonymi w SIWZ, zdobyła największą liczbę punktów.P O W I A D O M I E N I E
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert
Nr tematu |
Nazwa i adres wykonawcy (Nr oferty) |
Cena (koszt) |
|
Razem |
1 |
Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe WOJTEX Grodna 1, 62-640 Grzegorzew (3) |
100,00 |
|
100,00 |
1 |
Firma Inżynieryjno - Drogowa "DROGTOM" Sp. z o.o. AL. Kazimierza Wielkiego 1B 87-800 Włocławek (5) |
83,06 |
|
83,06 |
1 |
Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. Nowa Wieś ul. Jana Pawła II 7 87-853 Kruszyn (4) |
73,39 |
|
73,39 |
W toku postępowania odrzucone zostały następujące oferty:
Lp.: |
Nr oferty, nazwa i adres wykonawcy: |
Uzasadnienie odrzucenia oferty: |
1 |
1 BUDMAX Tomasz Zajączkowski Jasionna 42B 99-417 Bolimów |
Art. 89. ust.1 pkt 2 - treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 Zgodnie z punktem 13.3 SIWZ Wykonawca musi dostarczyć Kosztorys szczegółowy wypełniony na podstawie Przedmiaru Robót z uwzględnieniem kosztów stałego oznakowania dróg. Wykonawca musi wycenić wszystkie składniki Przedmiaru Robót oraz uwzględnić koszty związane ze stałym oznakowaniem drogi. Nie będą dokonywane jakiekolwiek odrębne płatności za pozycje, których cena nie została podana w wypełnionym Przedmiarze Robót. Pozycje takie będą uznane za włączone do innych pozycji wypełnionego Przedmiaru Robót. Kosztorys ofertowy jest istotnym elementem treści oferty, określającym wysokość ceny i podstawy do rozliczenia należnego wykonawcy wynagrodzenia. Tym samym jest dokumentem zawierającym informacje o warunkach realizacji zamówienia, oferowanych przez wykonawcę. Art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych, ustanawia obowiązek zamawiającego wezwania wykonawcy do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, tj. oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie: 1) warunków udziału w postępowaniu, 2) przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego. Kosztorys ofertowy, nie mieści się w katalogu dokumentów określonych w art. 25 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. Niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia ma miejsce w sytuacji, gdy zaoferowany przedmiot zamówienia nie odpowiada opisanemu w specyfikacji przedmiotowi zamówienia, co do zakresu, ilości, jakości, warunków realizacji i innych elementów istotnych dla wykonania przedmiotu zamówienia w stopniu zaspokajającym oczekiwania i interesy zamawiającego (tak w orzeczeniu Zespołu Arbitrów z dnia 21 stycznia 2005 r. sygn. UZP/ZO/0-54/05). Zgodnie również z orzeczeniem Krajowej Izby Odwoławczej z 13 sierpnia 2009 r. sygn. KIO/UZP 1000/09, w którym skład orzekający wskazał, iż okoliczność pominięcia wyceny określonego zakresu rzeczowego zamówienia, kwalifikowana jest jako niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Kosztorys ofertowy, jako element oferty, pełni funkcję określającą zakres, ilość i koszty wykonania zamówienia, stąd jego brak w ofercie w formie wymaganej zapisami SIWZ należy uznać jako brak podania przez wykonawcę informacji o istotnych warunkach realizacji zamówienia. Brak jest możliwości uzupełnienia przez wykonawcę kosztorysu z uwagi na przepis art. 87 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, zakazujący zamawiającemu i wykonawcy dokonywania jakichkolwiek zmian w treści złożonej i otwartej oferty. W konsekwencji zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, do której wykonawca nie załączył wymaganego kosztorysu ofertowego, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych. |
2 |
2 Zakład Robót Drogowo Budowlanych DROGBUD Krojczyn 64A 87-610 Dobrzyń nad Wisłą |
Art. 89. ust.1 pkt 2 - treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 Zgodnie z punktem 13.3 SIWZ Wykonawca musi dostarczyć Kosztorys szczegółowy wypełniony na podstawie Przedmiaru Robót z uwzględnieniem kosztów stałego oznakowania dróg. Wykonawca musi wycenić wszystkie składniki Przedmiaru Robót oraz uwzględnić koszty związane ze stałym oznakowaniem drogi. Nie będą dokonywane jakiekolwiek odrębne płatności za pozycje, których cena nie została podana w wypełnionym Przedmiarze Robót. Pozycje takie będą uznane za włączone do innych pozycji wypełnionego Przedmiaru Robót. Kosztorys ofertowy jest istotnym elementem treści oferty, określającym wysokość ceny i podstawy do rozliczenia należnego wykonawcy wynagrodzenia. Tym samym jest dokumentem zawierającym informacje o warunkach realizacji zamówienia, oferowanych przez wykonawcę. Art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych, ustanawia obowiązek zamawiającego wezwania wykonawcy do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, tj. oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie: 1) warunków udziału w postępowaniu, 2) przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego. Kosztorys ofertowy, nie mieści się w katalogu dokumentów określonych w art. 25 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. Niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia ma miejsce w sytuacji, gdy zaoferowany przedmiot zamówienia nie odpowiada opisanemu w specyfikacji przedmiotowi zamówienia, co do zakresu, ilości, jakości, warunków realizacji i innych elementów istotnych dla wykonania przedmiotu zamówienia w stopniu zaspokajającym oczekiwania i interesy zamawiającego (tak w orzeczeniu Zespołu Arbitrów z dnia 21 stycznia 2005 r. sygn. UZP/ZO/0-54/05). Zgodnie również z orzeczeniem Krajowej Izby Odwoławczej z 13 sierpnia 2009 r. sygn. KIO/UZP 1000/09, w którym skład orzekający wskazał, iż okoliczność pominięcia wyceny określonego zakresu rzeczowego zamówienia, kwalifikowana jest jako niezgodność treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Kosztorys ofertowy, jako element oferty, pełni funkcję określającą zakres, ilość i koszty wykonania zamówienia, stąd jego brak w ofercie w formie wymaganej zapisami SIWZ należy uznać jako brak podania przez wykonawcę informacji o istotnych warunkach realizacji zamówienia. Brak jest możliwości uzupełnienia przez wykonawcę kosztorysu z uwagi na przepis art. 87 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, zakazujący zamawiającemu i wykonawcy dokonywania jakichkolwiek zmian w treści złożonej i otwartej oferty. W konsekwencji zamawiający zobowiązany jest odrzucić ofertę, do której wykonawca nie załączył wymaganego kosztorysu ofertowego, na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych. |
Zamawiający wykluczył z postępowania:
Lp.: |
Nazwa i adres wykonawcy: |
Uzasadnienie wykluczenia wykonawcy: |
0 |
|
|
Jednocześnie informujemy, że umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta, z zastrzeżeniem art. 183 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania niniejszego zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa powyżej, jeżeli zachodzą okoliczności wymienione w art. 94 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Równocześnie zawiadamiamy, iż wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Prawo Zamówień Publicznych przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Odwołanie wnosi się w terminach i formie, określonych w art. 182 oraz art. 180 ust. 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.