Zapytanie ofertowe na świadczenie usług schronienia
dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) ZAPYTANIE OFERTOWE Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem stałego zameldowania jest Gmina Baruchowo. I. Nazwa oraz adres Zamawiającego: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Baruchowie Baruchowo 54 87-821 Baruchowo tel. 54 2845611 e-mail: gops@baruchowo.pl II. Tryb udzielania zamówienia. Postępowanie prowadzone jest bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) właściwe dla zamówień o równowartości do 130.000 zł, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 tejże ustawy. III. Opis przedmiotu zamówienia. 1. Świadczenie usług schronienia dla 2 osób bezdomnych w tym w postaci: - schroniska dla osób bezdomnych, - schroniska dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, - noclegowni; a) osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Baruchowo (w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1214 z późn. zm.), b) potrzebującym pomocy schronienia, których miejscem zameldowania jest Gmina Baruchowo. 2. Każdorazowe umieszczenie osoby o której mowa w pkt. 1. odbywa się na podstawie skierowania oraz indywidualnej decyzji administracyjnej przyznania pomocy w formie udzielenia schronienia z usługami opiekuńczymi, wydanej przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Baruchowie. Decyzje zawierać będą: - imię i nazwisko świadczeniobiorcy, - rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem i okres usługi. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone kopią decyzji administracyjnej w ciągu 7dni. 3. Podmiot składający ofertę na schroniska dla bezdomnych zobowiązany jest do zapewnienia osobom o których mowa w pkt.1, następującego zakresu usług: - tymczasowe schronienie (jednak nie dłużej niż przez 4 miesiące) oraz usługami ukierunkowanymi na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej, - ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność, zapewnienie częściowej opieki 4. Liczba osób bezdomnych wymagających schronienia - ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi z terenu Gminy Baruchowo, dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia. 5. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca XII, za który rozliczenie następować będzie do 24 grudnia. 6. Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi 7. Podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia. 8. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu. IV. Termin realizacji zamówienia: od 01 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r. V. Opis wymagań stawianych Wykonawcy: Wymagania niezbędne: 1. W zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego. 2. Wymagania dotyczące lokalu schroniska: Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne i przeciwpożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski. VI. Warunki i zakres realizacji: 1. Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia. 2. Kwotę za usługi schronienia należy podać w „Formularzu ofertowym” (Zał. nr 1). 3. Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania. 4. Dopuszcza się składania ofert częściowych. 5. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy (Zał. nr 3). VII. Kryterium oceny ofert. 1. Najniższa cena za dzień usługi zaoferowana przez oferenta, 2. Dogodne umiejscowienie schroniska (odległość od siedziby zamawiającego) VIII. Sposób przygotowania oferty: Wypełniony formularz ofertowy wg Załącznika nr 1 – wzór oferty. IX. Wymagane dokumenty 1. Aktualny wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący z Krajowego Rejestru Sądowego. 3. W przypadku pozostałych podmiotów - inny dokument właściwy dla podmiotu. 4. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnej. 5. Inne, w miarę potrzeby wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające: a) upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego, b) zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę porozumienia c) upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie. 6. Odpis statutu. X. Miejsce i termin oraz sposób złożenia oferty 1. Ofertę należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie, Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo. 2. Ofertę można składać drogą pocztową, przesyłką kurierską, osobiście, drogą elektroniczną na adres email: gops@baruchowo.pl wyłącznie na formularzu pn. „TREŚĆ OFERTY” będącym załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania w terminie do dnia 30 listopada 2025 r. do godziny 14:00. 3. Oferty, złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od oferentów wyjaśnienia dotyczących treści złożonych ofert. 4. Zamawiający poprawia w ofercie: a) oczywiste omyłki pisarskie, b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. XI. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami: Jolanta Gołębiewska tel. 54 2845 611 XII. Załączniki do zapytania ofertowego 1. Formularz ofertowy. 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków. 3. Projekt umowy. KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH 1. Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie jest Kierownik GOPS Baruchowo, siedziba: Baruchowo 54, 87-821 Baruchowo. 2) w sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baruchowie kontakt pisemny za pomocą poczty na adres inspektor@kiodo.pl, tel. 544 544 001. 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym; 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 ustawy pzp; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy pzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostały Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu chyba, że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, ale nie wymagających usług
w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki, zakład opiekuńczo-leczniczy lub zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy,
w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury do siedziby Zamawiającego.
o podstawie działalności podmiotu.
2. W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis
z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Baruchowie,